Hoe vaak voegt een enhancement-bonus schade toe?

4

Als ik een +2 langzwaard had & Ik gebruikte een 3 [W] vermogen, zou ik de +2 één keer of drie keer toevoegen?

    
reeks Kolotos 15.02.2015 / 13:13

1 antwoord

7

Zodra.

Magische itemitems hebben een verbetering -regel. Voor een zwaard zou deze regel zeggen: "Aanvalsrollen en schadebroodjes".

Het Regelsamenvatting heeft een gedeelte waarin het lezen van een item uit een magisch item wordt beschreven. In het gedeelte 'Verbetering', op pagina 280, staat dat:

For items that give an enhancement bonus, this entry specifies what that bonus applies to: AC, other defenses, or attack rolls and damage rolls.

Dit betekent dat de vergrotingsbonus van het zwaard een "bonus voor een schadevergoeding" is.

Het Regelsamenvatting adresseert dit type bonus in de sectie "Modifiers op beschadigde rollen", op pagina 222:

Many powers, feats, and other game features grant bonuses or penalties to damage rolls. A bonus to a damage roll is added to the damage roll as a whole, not to each die roll within it.

Example: A warlock has a +4 bonus to damage rolls. If that warlock uses an attack power that deals 2d10 damage, the warlock adds 4 to the total of the two d10s. He does not add 4 to each d10.

    
antwoord gegeven 15.02.2015 / 13:22