Wanneer aanvallen van gelegenheid 'verversen'

11

We hebben een pc in de party die vijanden kan provoceren tijdens zijn beurt. De vraag is wanneer zijn pool (gevechtsreflexen) van AOO's 'vernieuwen'?

De regels zeggen, voor zover ik kan zeggen, 'één per ronde'.

    
reeks Mourdos 06.03.2016 / 20:33

3 antwoord

6

Ik kan mijn vinger niet op de exacte regel leggen (als deze zelfs in de boeken staat), maar mijn groepen hebben het altijd uitgevoerd omdat acties aan het begin van een personage worden vernieuwd, elke ronde, tenzij iets anders specifiek zegt.

In jouw geval heeft jouw speler 1 (of meer als hij Combat Reflexes heeft) AoO die hij altijd kan gebruiken tussen het begin van zijn huidige beurt en het begin van zijn volgende beurt. Aan het begin van zijn volgende beurt heeft hij weer 1 (of meer) AoO die hij kan gebruiken.

    
antwoord gegeven 07.03.2016 / 03:00
6

Ik denk dat RAI is dat alle karakter's AoO's aan het begin van elke ronde vernieuwen, wat betekent dat aan het begin van de beurt aan het hoogste initiatiefpersonage.

An attack of opportunity is a single melee attack, and most characters can only make one per round Attacks of Opportunity

Combat is measured in rounds. During an individual round, all creatures have a chance to take a turn to act, in order of initiative. A round represents 6 seconds in the game world. Round

(nadruk van mij)

Omdat het geen bepaald punt in de ronde specificeert (en niet aangeeft aan het begin van de beurt van een karakter) geeft dit aan dat iedereen een nieuwe pool van AoO's krijgt aan het begin van elke nieuwe ronde (ongeacht de beurt) volgorde) te gebruiken wanneer een vijand in die ronde provoceert.

Als het wordt vernieuwd aan het begin van de tekens, moet een ronde worden uitgevoerd van elke beurt tot de volgende afslag, niet van het hoogste initiatief naar het laagste initiatief.

Dit is logisch, want elke ronde is eigenlijk iedereen die in een keer in een periode van zes seconden tegelijk gaat. Draaien zijn er alleen voor logische gameplay, terwijl echt alles tegelijk gebeurt. Daarom is je behendigheid van toepassing op gevechtsreflexen, omdat je snelle reflexen je in staat stellen meer te doen in dat 6 seconden-venster.

Dit is waarom het ertoe doet.

Initiatieforder:

  • NPC1
  • PC1
  • NPC2
  • Ronde 1

    NPC1 provoceert en AoO vanaf PC1. PC1 geeft de voorkeur aan de AoO.

    PC1 werkt normaal op zijn beurt

    NPC2 provoceert, maar PC1 kan niet presteren omdat de AoO voor deze ronde werd gebruikt op NPC1.

    Ronde 2 (de AoO's van alle tekens worden vernieuwd)

    NPC1 provoceert (PC1 kan de AoO maken omdat het een nieuwe ronde is, hoewel er nog geen pc1s zijn geweest)

    PC1 werkt normaal

    NPC2 veroorzaakt (PC1 KAN NIET AoO maken omdat deze ronde werd gebruikt toen NPC1 uitlokte)

    Als je niet verfrist bent aan het begin van de ronde, dan zou PC1 hun AoO niet krijgen tegen NPC1 omdat ze hun beurt niet in ronde 2 hebben gekregen en dus hun pool niet is vernieuwd. PC 1 zou de AoO alleen kunnen maken tegen NPC2 in ronde 2.

    Maakt niet uit, maar als die AoO NPC1 zou hebben gedood en in plaats daarvan doodde PC1 NPC1, dan heb je een probleem.

        
    antwoord gegeven 07.03.2016 / 04:47
    2

    Wanneer je speler aankomt, heeft hij altijd recht op een nieuwe set AoO's tot zijn volgende beurt.

    Er bestaat niet zoiets als een AoO-pool 'verversen'. Nadat je initiatiefwaarde in de volgende ronde is uitgebracht, is er een volledige ronde voor je verstreken en kan elke AoO die tijdens vorige rondes is uitgevoerd, niet langer meetellen voor je AoO per ronde limiet.

    Ten eerste, wat is een ronde? Van Algemene voorwaarden :

    Round: Combat is measured in rounds. During an individual round, all creatures have a chance to take a turn to act, in order of initiative. A round represents 6 seconds in the game world.

    Dit wordt verder verduidelijkt in de Combat-regels als het gaat om acties met individuele karakters. The Combat round :

    Each round represents 6 seconds in the game world; there are 10 rounds in a minute of combat. A round normally allows each character involved in a combat situation to act.

    Each round's activity begins with the character with the highest initiative result and then proceeds in order. When a character's turn comes up in the initiative sequence, that character performs his entire round's worth of actions. (For exceptions, see Attacks of Opportunity and Special Initiative Actions.)

    When the rules refer to a “full round”, they usually mean a span of time from a particular initiative count in one round to the same initiative count in the next round. Effects that last a certain number of rounds end just before the same initiative count that they began on.

    Dus ondanks initiatief lijkt het erop dat de acties van alle personages zich op hetzelfde bereik van 6 seconden afspelen. Initiatief is gewoon een manier om te ordenen wat er eerder gebeurde in die periode van 6 seconden, en als het gaat om effecten die rondjes duren, geven de gevechtsregels aan dat ze aan het begin van hetzelfde initiatieftellen beginnen waar ze zijn begonnen.

    Dus net zoals een 1-spelling pas van kracht zou worden tot het begin van de volgende wending van het schepsel dat hem castte, lijkt het vanzelfsprekend dat schepsel nieuwe AoO kan uitvoeren zodra zijn nieuwe beurt arriveert omdat het zijn vorige ronde volledig heeft besteed overspanning.

    Eerste ronde en gevechtsreflexen

    Omdat je geen AoO's kunt nemen terwijl je niet hebt gevochten in een gevecht, is het meestal geen probleem om te tellen hoeveel AoO's je tijdens de eerste ronde kunt spelen.

    Nu, wat gebeurt er als u AoO's kunt gebruiken voor uw eerste acties. Bijvoorbeeld als je Combat Reflexen hebt zoals het voorbeeld in de oorspronkelijke vraag. Naar mijn mening betekent dit dat AOO's die werden uitgevoerd voordat je voor het eerst acteerde in gevechten meetellen voor een eerdere eerste ronde, dus wanneer je initiatief in ronde 1 komt, heb je een volledige reeks acties inclusief een nieuwe set AoO's.

    Dit werkt meer samenhangend met de manier waarop directe acties werken, dus wanneer je aan de beurt bent, kun je de actie van anderen onderbreken met een onmiddellijke actie tot je aan de beurt bent in de volgende ronde.

        
    antwoord gegeven 07.03.2016 / 15:42