Kan ik een wapen trekken voordat ik een bonusaanval doe en mijn Duelist-bonus krijgen?

4

Ik heb een personage met de Duelistische vechtstijl die vecht met een rapier terwijl ik mijn andere hand vrijhoud. Ik heb ook een dolk omhuld.

Zoals ik het zie, kan ik een reguliere aanval uitvoeren met de rapier (en krijg +2 schade van Duelist), dan kan ik als gratis actie mijn dolk trekken en er een bonusactie-aanval mee maken. Aan het begin van mijn volgende beurt heb ik beide handen bezet, dus om de Duelist-bonus te krijgen, heb ik gewoon mijn dolk omhelsd.

Maar mijn DM zegt dat ik niet kan aanvallen met mijn andere hand vrij en dan een dolk kan tekenen voor de bonusactie, wat betekent dat als ik een wapen teken, ik het doe als onderdeel van mijn reguliere aanval (dus +2 verlies) schade omdat ik een dolk in de hand heb).

De regels lijken dit probleem niet duidelijk te maken; kan ik mijn tweede wapen tekenen voor de bonusactie-aanval, maar na de eerste aanvankelijke aanval?

    
reeks suzeff 12.01.2016 / 16:43

5 antwoord

25

Nee, je kunt je dolk niet tekenen en er mee aanvallen met behoud van je Duelist-functie

Maar je kunt je dolk tekenen als onderdeel van een aanval en deze gebruiken.

Het belangrijkste argument achter dit antwoord is dat je alleen kunt aanvallen als een bonusactie met je offhand-wapen wanneer je je actie gebruikt om aan te vallen.

When you take the Attack action and attack with a light melee weapon that you’re holding in one hand, you can use a bonus action to attack with a different light melee weapon that you’re holding in the other hand. (Basic Rules, p. 74 / PHB. p.195)

Je hebt deze bonusactie anders niet.

You can take a bonus action only when a special ability, spell, or other feature of the game states that you can do something as a bonus action. You otherwise don’t have a bonus action to take. (Basic Rules p. 69)

Je kunt je wapen tekenen als onderdeel van een aanval ...

You can also interact with one object or feature of the environment for free, during either your move or your action. For example, you could open a door during your move as you stride toward a foe, or you could draw your weapon as part of the same action you use to attack. (PHB p. 190)

... maar dat zou je +2 bonus verwijderen

When you are wielding a melee weapon in one hand and no other weapons, you gain a +2 bonus to damage rolls with that weapon. (Basic Rules, p. 25)

Dus, hier is wat je probeert te doen.

  • Je verklaart een aanval. (optioneel teken je dolk)

  • Je kunt Two-Weapon Fighting gebruiken om aan te vallen met een wapen dat al in je hand zit . Je kunt dit ondermijnen door je wapen te tekenen als onderdeel van je bovengenoemde aanvalsverklaring.

  • Omdat je nu een ander wapen in handen hebt, verlies je de Duelist-functie van +2 schade.

  • Als je afziet van het tekenen van je dolk, mag je geen tweede aanval uitvoeren, omdat de dolk niet in je hand ligt tijdens je aanval. Het is een van beide, je kunt gevechten met twee wapens en duellisten niet combineren in dezelfde aanvalsactie. Je kunt dual dirigeren en je dolk laten vallen als een gratis actie voordat je ermee aanvalt om je Duelist-bonus te behouden voor de volgende beurt (draai start, aanval zonder bonus, aanval met dolk, draai einde, draai start, laat dolk vallen, aanval met bonus)

    Als je een logische reden nodig hebt waarom dit zo moet zijn, kun je een duellist zien als een soort van 'schermen' waarbij zijn lichaam naar de zijkant wordt gedraaid en al zijn focus op dat ene wapen wordt gericht. Dual Wielding is minder precies en laat je personage niet toe zich te concentreren op de ene aanval, maar spreidt zijn focus uit over twee wapens.

    Nog een laatste opmerking, je kunt je Rapier for Two-weapon fighting niet gebruiken omdat het het light -attribuut niet heeft, tenzij je de Dual Wielder-feat.

    hebt     
    antwoord gegeven 12.01.2016 / 18:58
    6

    TL: DR; Je DM heeft gelijk, omdat je geen bonusactie beschikbaar hebt .

    Rules don't clarify that also (or we're just missing something). So who is right?

    U mist allebei iets (of u bent vergeten dit aan uw vraag toe te voegen).

  • Bonusacties

    Waar heb je de bonusactie vandaan? Per uw vraag heeft u geen bonusactie.
    Bonusacties (basisregels op pagina 69)

    You can take a bonus action only when a special ability, spell, or other feature of the game states that you can do something as a bonus action. You otherwise don’t have a bonus action to take. You can take only one bonus action on your turn, so you must choose which bonus action to use when you have more than one available. You choose when to take a bonus action during your turn, unless the bonus action’s timing is specified, and anything that deprives you of your ability to take actions also prevents you from taking a bonus action.

    Gewoon vechten met de Dueling Fighting Style geeft geen bonusactie.

    • Opmerking: 'gratis actie' is gebaseerd op 'interactie met objecten' onder 'Andere activiteit op uw beurt' (p.70 Basisregels / PHB blz. 190).
  • Dueling

    When you are wielding a melee weapon in one hand and no other weapons, you gain a +2 bonus to damage rolls with that weapon. (Basic Rules, p. 25)

    Als je een actievolging hebt gebruikt, kun je een actie gebruiken om een tweede keer aan te vallen (waarom de dolk gebruiken? waarom niet de rapier gebruiken?) en doe dit een keer voordat je een korte rust nodig hebt om het op te laden. Dat is geen bonusactie, het is een tweede actie. Maar als je liever de dolk gebruikt, dan is een gratis actie om het te tekenen en er vervolgens mee aan te vallen (misschien heeft het er vergif op?) Een geldig gebruik van actie-surge, zo niet de meest potentieel schadelijke.

    Actiepeil

    Starting at 2nd level, you can push yourself beyond your normal limits for a moment. On your turn, you can take one additional action on top of your regular action and a possible bonus action. Once you use this feature, you must finish a short or long rest before you can use it again. Starting at 17th level, you can use it twice before a rest, but only once on the same turn. (Basic Rules, p. 25)

  • Vechten met twee wapens

    When you take the Attack action and attack with a light melee weapon that you’re holding in one hand, you can use a bonus action to attack with a different light melee weapon that you’re holding in the other hand. (Basic Rules, p. 74 / PHB. p.195)

    Een rapier is niet een licht wapen (Basisregels, Wapenstabel, pagina 46). Je kunt Two Weapon-gevechten niet gebruiken met een rapier, zelfs als je genoeg niveaus hebt om een andere vechtstijl toe te voegen (Two-Weapon Fighting Style) die de schadebonus voor je off-hand wapen zou toelaten. Uitzondering: Dual Wielder Feat.

    Als je de Dual Wielder Feat hebt, wordt de beperking voor alleen lightwapens voor Two Weapon Fighting verwijderd en kun je in aanmerking komend voor een bonusactie met de tweede aanval terwijl je de rapier hanteert ... hoewel dit een beetje ingewikkeld wordt als je begint met de Dueling Fighting Style.

  • Dual Wielder (Feat)

    •You can use two-weapon fighting even when the one-handed melee weapons you are wielding aren’t light. (PHB p.164)

    Als je de Dual Wielder Feat, dan hebt, zou je aan het einde van die beurt kunnen argumenteren voor een bonusactie voor een tweede aanval, getimed na je " vrije actie "om de dolk te trekken. Maar alleen in die beurt in die ronde (ronde 1).

    In de volgende ronde, als je de dolk niet laat vallen of opnieuw omhult (vrije actie), dan is je Duelistische vechtstijl ongeldig omdat je nu twee wapens in je twee handen hebt.

    Je DM kan geldig beslissen dat je probeert te shoehorn in een twee-wapens aanval en Dueling vechtstijl - een stijl die het gebruik van slechts één wapen specificeert om de schadebonus te krijgen.

    Er kan een geval worden gemaakt dat je met de Dual Wielder-prestatie een eenmalige tweede aanval kunt maken met een bonusactie als laatste in een enkele beurt (ronde 1) en dat je de dolk moet laten vallen of herschik het (gratis actie) om kans te maken op het behouden van je Dueling schadebonus bij de volgende beurt. (Ronde 2) Dat staat nog open voor de uitspraak van de DM.

    Ik zie het pleidooi voor de DM die ruzie maakt met "nee, Dueling Fighting Style staat dat niet toe" en je zou moeten wachten tot de volgende beurt (ronde 3, de beurt nadat je je dolk hebt omhuld of hebt laten vallen) ) om terug te keren naar gevechten in gevechten met Dueling-stijl en de bijbehorende schadebonus.

  • Uw titelvraag, die rapier niet specificeerde en dus als algemener kon worden beschouwd dan met een rapier:

  • Kan ik een wapen trekken voordat ik een bonusaanval doe?

    Je zou in staat moeten zijn om, eenmaal (per de progressie die is uiteengezet onder de Dual Wielder prestatie hierboven), te beginnen met een licht wapen als je belangrijkste in de eerste plaats (Kort zwaard, enz.). Na die ronde zet je je Dueling Fighting Style en zijn schadebonus in gevaar.

  • antwoord gegeven 12.01.2016 / 17:52
    5

    Ik zou "nee" heersen, op grond van het feit dat je op het moment dat je aanviel met het wapen in de hoofdhand, je geen ander wapen in je andere hand had en daarom niet aan de vereiste voor vechten met twee wapens hebt voldaan .

    Mijn redenering: ik denk dat keuzes zinvolle gevolgen moeten hebben. Kiezen voor Dueling betekent dat je ervoor kiest om met één wapen te vechten. Proberen om te handelen zoals in deze vraag is een poging om de gevolgen van de vechtstijl te omzeilen met behoud van de bonussen. Ik noem Shenanigans.

        
    antwoord gegeven 12.01.2016 / 20:43
    2

    (Waarschuwing: dit antwoord gaat uit van TWF feat, je kunt niet met de rapier TWF spelen, want het is geen licht wapen. Dezelfde logica is van toepassing als je echter een kort zwaard gebruikt). (Ik had dezelfde veronderstelling gemaakt als Was Eagle, dus stal het voorbehoud van Wax Eagle ... bedankt WE!)

    Een wapen tekenen wordt beschouwd als een gratis actie.

    Pagina 190 PHB:

    You can also interact with one object or feature of the environment for free, during either your move or your action. For example, you could open a door during your move as you stride toward a foe, or you could draw your weapon as part of the same action you use to attack.

    De tekst vermeldt 'een deel van dezelfde actie die je gebruikt om aan te vallen'. Per je vraag was je eerste actie een aanvalsactie met je single hand rapier (krijg een dualistische bonus.) Je volgende actie is je bonusactie-aanval met je dolk. Je gebruikt NU je gratis actie om de dolk te trekken en aan te vallen (geen schade van +2 meer). Eindelijk, aan het begin van je volgende beurt, kun je de dolk (vrije actie) omhullen en aanvallen met je rapier voor de extra +2 schade .

    EDIT: een in-antwoordregel toevoegen aan de opmerking van Starmast. Iedereen kan een bonusactie uitvoeren als ze een aanval met een LICHT gevechtswapen in de ene hand hebben gemaakt als ze een ander licht slagwapen in hun hand hebben.

    Pagina 195 van pHB

    When you take the Attack action and attack with a light melee weapon that you’re holding in one hand, you can use a bonus action to attack with a different light melee weapon that you’re holding in the other hand. You don’t add your ability modifier to the damage of the bonus attack, unless that modifier is negative. If either weapon has the thrown property, you can throw the weapon, instead of making a melee attack with it.

    Iedereen kan zijn bonusactie gebruiken voor een gevecht met twee wapens, je hoeft je modifier gewoon niet toe te voegen aan schade.

        
    antwoord gegeven 12.01.2016 / 16:54
    1

    Nee, maar ...

    Two-weapon fighting

    When you take the Attack action and attack with a light melee weapon that you’re holding in one hand [primary weapon], you can use a bonus action to attack with a different light melee weapon that you’re holding in the other hand [secondary weapon]. (PHB p.195)

    Het tweede wapen moet in je andere hand zijn wanneer je de aanvalsactie uitvoert om je te kwalificeren voor de Vechtactie met twee wapens.

    Er is echter geen vereiste dat het primaire wapen nog in uw hand moet zijn wanneer u de aanval uitvoert met het secundaire wapen. Dus als je je aanval (en) maakt met het primaire wapen en er dan vanaf komt door het omhulsel / te laten vallen als onderdeel van de aanval of zelfs door het te gooien als onderdeel van je aanval (bijv. Dolk, handbijl), de aanval met je secundaire wapen kan profiteren van de vechtstijl van de Duellist.

        
    antwoord gegeven 13.01.2016 / 03:58