Kan een pc Dimensional Shackles halverwege de dimensiestap toepassen?

1

Gildoragh heeft Dimensional Shackles . Gildoragh heeft Dimensional Step . Kan Gildoragh de boeien voor zichzelf in het midden aanbrengen? Wanneer hij dat doet, waar is hij?

    
reeks raldy 18.04.2018 / 02:03

3 antwoord

1

Ja, maar het is moeilijk

Je hebt een soort effect nodig dat is ontworpen om de boeien om je heen te zetten zodra je het materiële vlak hebt verlaten. Een voorbeeld van een effect met de vereiste timingprioriteit is Contingency . Een voorbeeld van een effect dat de ketenen in je midteleleport kan activeren, is om ook bracers of armor +1 te dragen of een ander goedkoop item voor de polsgleuf dat telt als onderdeel van een harnas, maar ook beide items of alleen de niet-functionele handelingsmanacles wordt weergegeven, en vervolgens Instant Armor wordt gebruikt om genoemd item te vervangen, waardoor de functies kunnen worden gebruikt.

Ongeacht de methode, als het je lukt om de ketenen uit te rusten, doe je dat op het astrale vlak, tijdens je korte periode daar tijdens je teleportatie:

Powerful spellcasters utilize the Astral Plane for a tiny fraction of a second when they teleport

(uit de vlakke beschrijving van het astrale)

Of u daar blijft, is onduidelijk; dimensionale ketenen mogen geen invloed hebben op mensen die ze op het astrale of etherische gebied dragen, afhankelijk van hoe uw DM 'beweging' interpreteert:

A dimensional anchor does not interfere with the movement of creatures already in ethereal or astral form when the spell is cast

En als je doen daar blijft, is het erg onduidelijk wat er gebeurt met je teleportatie-effect.

    
antwoord gegeven 18.04.2018 / 06:11
2

Kort antwoord, nr.

De regels voor de Dimensional Shackles geven aan dat ze werken op 'elk wezen dat in hen is gebonden'. Dit komt meestal overeen met de beschrijving van een Gebruik-geactiveerd item . Er worden geen verdere details gegeven over hoe een schepsel in hen te binden, dus het zou een GM-oordelingsvraag zijn. Bij gebrek aan andere informatie zou ik verwachten dat deze items gewoon werken wanneer ze worden gebruikt, passend bij de conditie

If the item’s activation is subsumed in its use and takes no extra time use, activation is not an action at all

van Geactiveerde items gebruiken.

'Sluitingen', als een niet-magisch item, zijn momenteel niet gedefinieerd in de Pathfinder-regels. Het dichtst bij een definitie voor normale schakels komt waarschijnlijk overeen met de spell met dezelfde naam, die een set manacles of boeien oproepen, beide items werken op dezelfde manier, maar eigenlijk heb je geen regels over hoe je ze daadwerkelijk op een wezen kunt toepassen, in plaats daarvan geef je de monteurs gewoon hoe ze er één keer mee moeten omgaan.

Hoewel het nooit expliciet wordt beschreven in de regels voor Grappling , moeten handleidingen kunnen worden toegepast op een vergelijkbare manier als touw wanneer gebruikt om een schepsel vast te binden .

Een ander zeer vergelijkbaar item, de Thorned Manacles , geef meteen op dat je ze moet toepassen op een toch al hulpeloos wezen, maar nogmaals, geef eigenlijk niet op wat voor soort actie dan ook vereist.

Kortom, om een set Dimensional Shackles toe te passen, moet je eerst een manier vinden om je doelwit uit te schakelen of in bedwang te houden, wat meestal niet mogelijk is in het midden van Spell-like Ability.

    
antwoord gegeven 18.04.2018 / 02:51
2

Je kunt een teleportatie niet halverwege de uitvoering onderbreken omdat deze ogenblikkelijk is.

Het klopt dat er meerdere manieren zijn waarop je de actie van een personage kunt onderbreken. Directe acties, gereedgemaakte acties en contingente spreuken kunnen bijvoorbeeld allemaal de stroom van acties onderbreken en als eerste worden opgelost.

Laten we veronderstellen dat Gildoragh in staat is om een van deze speciale acties te gebruiken die de initiatieforder onderbreken om de manacles op een of andere manier aan te pakken (zoals het meenemen van een ander personage met een voorbereide actie).

Dimensional Steps (Sp): At 8th level, you can use this ability to teleport up to 30 feet per wizard level per day as a standard action. This teleportation must be used in 5-foot increments and such movement does not provoke an attack of opportunity. (...)

Dit effect is een teleportatie, die is gedefinieerd in de magische regels.

Teleportation: a teleportation spell transports one or more creatures or objects a great distance. The most powerful of these spells can cross planar boundaries. Unlike summoning spells, the transportation is (unless otherwise noted) one-way and not dispellable.

Teleportation is instantaneous travel through the Astral Plane. Anything that blocks astral travel also blocks teleportation.

Zoals je kunt zien, is het teleportatiegedeelte van de actie een onmiddellijk effect. Het ene moment was je op een plek, het volgende moment was je ergens anders. Omdat het onmiddellijk is, is er geen "mid-action" waarop u kunt reageren.

... maar u kunt een dimensiestap onderbreken

Hoewel de teleportatie niet kan worden geblokkeerd terwijl het gebeurt, kan de dimensionale stap zelf zijn. Stel dat een klaargemaakte actie om de manacles aan te brengen de trigger heeft "wanneer Gildoragh zijn dimensionale stapmogelijkheid activeert". Wanneer aan de voorwaarde is voldaan, wordt de gereedgemaakte actie geactiveerd en opgelost.

Omdat Gildoragh nu wordt beïnvloed door Dimensional Anchor, mislukt de teleportatie. Gildoragh bewoog in dat geval helemaal niet en bleef op dezelfde plaats.

    
antwoord gegeven 18.04.2018 / 09:03