Kan ik zowel arcana Empowered Magic (Su) als Empower Spell (Metamagic) in één spell gebruiken?

2

Mijn magus heeft Magical Lineage (Shocking Grasp) en Intensified Spell. Mijn magus kan een schokkende greep uitbrengen met een spreidgleuf met 1 niveau tot 10CL.

Op niveau 6 heb ik het magus arcana gekozen Empowered Magic (Su) :

The magus can cast one spell per day as if it were modified by the Empower Spell feat. This does not increase the casting time or the level of the spell.

Ik kan een keer per dag schokkende greep houden op 6d6 + 3d6 in een spelsleuf met 1 niveau

Op niveau 7 heb ik de prestatie uitgekozen Empower Spell (Metamagic) .

Ik kan Shocking Grasp op 7d6 + 3d6 spelen in een spell-slot met 3 niveaus.

Kan ik beide tegelijk gebruiken? Zo ja, zal dit 7d6 + 3d6 + 3d6 (7d6 + 7d6 * 0,5 + 7d6 * 0,5) of 7d6 + 3d6 + 5d6 ((7d6 + 7d6 * 0,5) * 0,5) zijn in een spellgleuf met 3 niveaus eenmaal per dag?

Ik ben op de hoogte van de meerdere metamentalistische prestaties in een betovering :

Multiple Metamagic Feats on a Spell: A spellcaster can apply multiple metamagic feats to a single spell. Changes to its level are cumulative. You can’t apply the same metamagic feat more than once to a single spell.

In mijn geval ben ik er niet zeker van of deze regel niet toestaat beide samen te gebruiken of niet. De arcana is niet de prestatie, maar de arcana hebben hetzelfde effect. Let op: de metamorfose is van toepassing tijdens de voorbereiding en de arcana tijdens het gieten (maar ik ben er niet zeker van dat het van belang is).

Kan ik zowel de arcana Empowered Magic (Su) als de Empower Spell (Metamagic) in één spell gebruiken?

    
reeks aloisdg 01.05.2018 / 13:18

1 antwoord

4

De tekst zegt: "alsof het is aangepast door de Empower Spell Feat"

Je zou de mogelijkheid kunnen activeren, maar de effecten zouden niet stapelen. Als je deze mogelijkheid toepast op een normale spreuk, voegt het het effect van de Empower Spell Feat toe. Als je dit vermogen toepast op een spreuk die is voorbereid met Empower Spell, doet het niets, omdat het al is aangepast door de Empower Spell Feat.

Een Empowered Spell wordt altijd behandeld "alsof deze is aangepast door de Empower Spell Feat"

    
antwoord gegeven 01.05.2018 / 22:27