Zal het ontvangen van tijdelijke hitpoints na het stabiliseren mislukken? Death Save when hit?

14

Volgorde van gebeurtenissen:

  • Arthur heeft nog 7 hitpunten over.
  • Arthur wordt geraakt en ontvangt 12 schade.
  • Arthur wordt bewusteloos en sterft (0 HP.)
  • Arthur's draai komt om, hij gooit een Death Saving Throw en faalt.
  • Eleonore past zijn medicijnkit toe en stabiliseert Arthur.
  • Lancelot cast een Verbetervermogen spreuk en geeft Arthur 8 tijdelijke trefferpunten.
  • De Goblin raakt Arthur en genereert 3 hit points of damage.

Wordt de Arthur nog steeds gestabiliseerd als de Goblin 3 schadepunten genereert? Omdat Arthur nog steeds 5 tijdelijke hitpoints heeft, zou ik denken dat hij niet terugging naar de stervende staat. Dat gezegd hebbende, zijn HP zijn nog steeds 0 en de regels zeggen:

Damage at 0 Hit Points. If you take any damage while you have 0 hit points, you suffer a death saving throw failure.

En op hetzelfde moment zegt de sectie Tijdelijke hitpunten:

If you have 0 hit points, receiving temporary hit points doesn’t restore you to consciousness or stabilize you. They can still absorb damage directed at you while you’re in that state, but only true healing can save you.

Ik vraag me af of de tijdelijke hitpunten betekenen dat we niet precies zijn met 0 HP in die specifieke omstandigheid ... Hoe interpreteer je de regel hiervan?

    
reeks Alexis Wilke 22.12.2017 / 08:27

4 antwoord

1

Tijdelijke treffers voorkomen geen doodsboven gooien

Tijdelijke hitpunten tellen niet mee als echte hitpoints

Temporary hit points aren't actual hit points; they are a buffer against damage, a pool of hit points that protect you from injury.

Zo wordt een wezen dat tijdelijk HP ontvangt wanneer deze op 0 HP staat, nog steeds beschouwd als 0 HP.

Schade aan tijdelijke treffers telt nog steeds als schade

Tijdelijke treffers voorkomen niet dat u schade oploopt.

Het is duidelijk uit de regels dat wanneer u tijdelijke hitpoints verliest, dit nog steeds als schade wordt beschouwd:

When you have temporary hit points and take damage, the temporary hit points are lost first, and any leftover damage carries over to your normal hit points. For example, if you have 5 temporary hit points and take 7 damage, you lose the temporary hit points and then take 2 damage.

Jeremy Crawford is het hiermee eens en heeft sindsdien verduidelijkt:

When temporary hit points absorb damage for you, you're still taking damage, just not to your real hit points.

De regel voor het redden van overlijden

De regels voor het nemen van schade met 0 pk zeggen dat eventuele schade tot een mislukte werpfout leidt.

If you take any damage while you have 0 hit points, you suffer a death saving throw failure.

Dus slechts twee vragen zijn belangrijk:

  • Is het wezen 0 PK?
  • Heeft het wezen schade aangericht?
  • Uw voorbeeld

    In je voorbeeld is Arthur stabiel op 0 HP en 8 tijdelijke hitpoints en heeft zojuist een goblin aanval genomen voor 3 hit points of damage.

    Kijkend naar de regels voor het redden van doodsboven hierboven, kunnen we evalueren wat er in dit scenario gebeurt.

  • Is Arthur op 0 HP? Ja. Het ontvangen van temp HP verandert niets aan het feit dat ze nog steeds op 0 HP staan. Arthur heeft 0 HP.
  • Heeft Arthur schade aangericht? Ja. Het schepsel heeft 3 schade opgelopen door een goblin-aanval en het telt nog steeds als het nemen van schade.
  • Omdat Arthur schade opliep en op 0 pk stond, mislukte Arthur automatisch met een doodsparende worp.

    Ook is Arthur niet langer stabiel en moet hij doorgaan met het maken van een doodsbesparende worp aan het begin van zijn volgende beurt, tenzij hij eerder is gestabiliseerd.

        
    antwoord gegeven 04.03.2018 / 01:00
    8

    Tijdelijke Hit Points Beschermen tegen falende Death Saves

    tl; dr tijdelijke treffers beschermen de gestabiliseerde pc tegen opnieuw beginnen met rollen als de dood minder is dan de tijdelijke hittepunten.

    De tijdelijke hitpunten keren het personage niet terug naar het bewustzijn, maar beschermen ze wel tegen verdere verwondingen.

    A stable creature doesn't make death saving throws, even though it has 0 hit points, but it does remain unconscious. The creature stops being stable, and must start making death saving throws again, if it takes any damage.

    Het is schade aanrichten die het personage in de stervende staat terugbrengt. Er zijn echter tijdelijke treffers gedefinieerd als buffer tegen schade en niet als echte hitpoints.

    Temporary hit points aren't actual hit points; they are a buffer against damage, a pool of hit points that protect you from injury.

    Wordt geraakt voor minder schade dan het tijdelijke totaal betekent dat de schade wordt geabsorbeerd door de buffer en het personage wordt beschermd tegen verwonding.

        
    antwoord gegeven 25.12.2017 / 04:57
    5

    Goede vraag! Ten eerste, als we het begrijpen ...

    • Tijdelijk HP creëert een tijdelijke buffer die de schade / letsel van een geslaagde aanval absorbeert, waardoor het slachtoffer niet gewond raakt terwijl ze die buffer op zijn plaats hebben.
    • Het gaat over wie of wat de schade op zich neemt, de blessure oploopt, van de aanval ... het slachtoffer of de buffer?

    Het bovenstaande begrijpen is de sleutel tot het beantwoorden van uw vraag op basis van het scenario dat u heeft opgegeven.

    ANTWOORD: Hoewel Arthur op 0 HP staat, werd hij gestabiliseerd en ontving hij een tijdelijke buffer van 8 HP.

    Gebaseerd op mijn kennis van de volgende verklaring op Pg 198 van PHB 5e ...

    If you have 0 hit points, receiving temporary hit points doesn't restore you to consciousness or stabilize you. They can still absorb damage directed at you while you are in that state, but only true healing can save you.

  • Hoewel Arthur gestabiliseerd was en een tijdelijke buffer van 8 HP kreeg, blijft hij bewusteloos en persoonlijk bij 0 HP.
  • De tijdelijke buffer van 8 HP beschermt hem tegen maximaal 8 HP schade / letsel door alle succesvolle aanvallen tegen hem.
  • Zodra de 8 tijdelijke HP op is, wordt de buffer vernietigd en is Arthur niet langer veilig voor verwonding. Hij is dan persoonlijk vatbaar voor alle schade die hij heeft ondervonden door een geslaagde aanval op hem.
  • Zodra hij persoonlijk schade oploopt, verliest hij zijn gestabiliseerde toestand EN zal hij opnieuw Death Saving Throws moeten gaan maken.
  • OPMERKING: als Arthur niet eerst was gestabiliseerd, maar alleen Temporary HP op hem had geplaatst terwijl hij in zijn onbewuste toestand was, dan zou hij nog steeds worden beschermd tegen verdere verwonding. Hij zou echter nog steeds doodbesparende worpen moeten maken.

    Waarom maakt dat verschil?

    Omdat een niet-gestabiliseerde pc met 0 HP en zonder enige bescherming tegen Temporary HP nog steeds gewond kan raken door de schade die ze veroorzaken terwijl ze buiten bewustzijn zijn. Volgens de PHB 5e, als de schade (letsel) die ze ontvangen hun HP Max bereikt, sterven ze of ze nog steeds in het proces van Death Saving Throws zijn of niet.

    Als ze echter tijdelijk HP hebben gekregen in de niet-gestabiliseerde 0 HP-status, wordt de schade / verwonding in plaats daarvan gericht op de buffer, waardoor ze mogelijk voldoende tijd krijgen ...

  • Om nog steeds die geslaagde poging om dood te sparen nodig te hebben, of
  • Voor iemand om een helende spreuk op te plaatsen of
  • Om over te haasten en te stabiliseren.
  • Ik hoop dat je je vraag beantwoordt!

        
    antwoord gegeven 17.06.2018 / 06:59
    4

    Zoals de sectie met tijdelijke treffers zegt, zal het geven van tijdelijke hitpoints je niet genezen. Arthur is nog steeds effectief op nul hitpoints. In het tweede gedeelte van dat gedeelte dat je hebt aangehaald, staat echter: "Ze kunnen nog steeds schade aan je absorberen terwijl je in die staat bent, maar alleen echte genezing kan je redden." wat ik persoonlijk zou interpreteren om te betekenen dat als Arthur de 8 tijdelijke trefferpunten wordt gegeven voordat hij gestabiliseerd is, en dan door de goblin voor 3 hitpunten wordt geraakt, hij niet automatisch zal falen in een doodsparende worp zoals hij anders zou doen wanneer hij onbewust wordt geraakt . Als hij zich heeft gestabiliseerd en vervolgens tijdelijke treffers heeft gekregen, zou ik me kunnen voorstellen dat ze in alles werken als normale HP, behalve dat ze Arthur niet weer bij bewustzijn brengen.

        
    antwoord gegeven 24.12.2017 / 05:16