Savage Worlds arbeidsongeschiktheidstest: afhankelijk van wondboetes?

12

Als je arbeidsongeschikt wordt, moet je een goede worp maken - is deze worp onderworpen aan wondboetes?

Ik ben geneigd om ja te zeggen, maar voor mij lijkt het te dodelijk.

    
reeks herrozerro 20.08.2012 / 17:55

3 antwoord

8

Dat klopt, Krachttesten voor arbeidsongeschiktheid lijden normaal wondboetes , zoals bevestigd op de officiële fora. Als een speler een zakdoekjeswizard maakt met alleen d4 Vigor, is het verwachte resultaat vastzitten door een solide hit.

Houd er rekening mee dat de beslissing om de incapacitatietafel te huisvesten beter aansluit bij de beoogde dodelijkheid van een instelling of genre, volledig binnen de rechten van de GM valt. De ontwerpers verwachten dat GM's dergelijke wijzigingen vanzelfsprekend zullen maken.

    
antwoord gegeven 20.08.2012 / 18:32
7

Ja, de wondboetes zijn van toepassing op alle Trait Tests (zie pagina 68 van het Savage Worlds Deluxe-boek). De rol op de uitvaltafel is een Vigor trekproef.

Houd er rekening mee dat er randen zijn die specifiek van toepassing zijn op de incapacitatietabel. Zie Hard to Kill en Harder to Kill op pagina 36 van Savage Worlds Deluxe.

Ook op dezelfde pagina zijn de randen Zenuwen van staal en Verbeterde zenuwen van staal die specifiek de effecten van wondboetes op trekproeven verminderen.

    
antwoord gegeven 21.08.2012 / 19:55
-2

Dit is een draaischijf die kan worden aangepast afhankelijk van hoe vergevingsgezind of hard je het spel wilt.

    
antwoord gegeven 25.06.2013 / 15:54