Wanneer ik sterf en een kloon achterlaat, is mijn gebonden wapen nu gebonden aan de kloon?

9

Ik heb dus een eldritch-ridder die werd beloond door een krachtige tovenaar met een kloon. Een paar maanden later en hij sterft doordat hij van een klif wordt gegooid. Nu hij terug is, heeft hij 0 versnellingen vanwege de betovering, maar hij had zich verbonden met een mooie, magische warhammer die explodeerde toen hij dingen raakte. en wil het in zijn hand oproepen. Is hij er nog steeds aan gebonden of moet hij helemaal opnieuw beginnen?

Ik speel 5e.

    
reeks Born Anew 11.12.2017 / 07:06

2 antwoord

7

de kloon spell-beschrijving zegt als volgt

At any time after the clone matures, if the original creature dies, its soul transfers to the clone, provided that the soul is free and willing to return. The clone is physically identical to the original and has the same personality, memories, and abilities, but none of the original’s equipment. The original creature’s physical remains, if they still exist, become inert and can’t thereafter be restored to life, since the creature’s soul is elsewhere.

Dus hier staat 2 dingen, eerst staat er dat de ziel is overgebracht naar de kloon, dan staat er dat de kloon geen van de apparatuur heeft. Dus oke, je bewaart de hamer niet, maar dat moet worden geïnterpreteerd als een gevolg van het feit dat de items niet op magische wijze naar je kloon worden getransporteerd. De kloon bevat al je herinneringen en capaciteiten, maar het vermogen van weapon bond verklaart niet dat de binding tussen je wapen en je ziel plaatsvindt, dus dat zou de DM je moeten toestaan. Als de DM geeft dat de hamer verbonden is met je ziel, zou ik zeggen dat je een goede reden hebt om te beweren dat je de hamer moet kunnen roepen.

Het lijkt mij dat de DM hier een aantal beslissingen moet nemen omdat de beschrijvingen een beetje zacht zijn.

    
antwoord gegeven 11.12.2017 / 10:34
3

De band is niet verbroken als je sterft. Daarom zorgt elke vorm van herzetting ervoor dat de binding intact blijft.

Je behoudt nog steeds alle klassefuncties en de tekst op de wapenbond vermeldt niet dat deze door de dood is verbroken.

De hamer staat nog steeds niet op je karakter, maar je zou in staat moeten zijn om het op te roepen wanneer je een bonusactie kunt gebruiken, als de band niet op een andere manier wordt verbroken, of als de hamer wordt uitgesloten van teleportatie (in een antimagic veld, bijvoorbeeld).

    
antwoord gegeven 11.12.2017 / 10:57