Moet een gespannen speer alleen tegen een charge speciaal worden klaargemaakt om dubbele schade aan te rekenen?

5

Laten we zeggen dat ik een speer (of hellebaard of urgrosh of een ander wapen dat kan worden vastgezet) vasthoud en een actie klaarmaak om de volgende vijand aan te vallen die binnen bereik komt. Als iemand me aanklaagt, waardoor mijn actie wordt opgestart, zal ik dubbele schade op een hit verdelen? Of moet ik specifiek klaarstaan om de volgende vijand aan te vallen, mijn actie te verspillen als ze besluiten om zonder te laden het bereik te bereiken?

    
reeks StephenTG 21.12.2017 / 17:41

1 antwoord

4

Readying a Weapon against a Charge

You can ready certain piercing weapons, setting them to receive charges. A readied weapon of this type deals double damage if you score a hit with it against a charging character.

( benadrukken mijn)

Merk op hoe dit geen specifiek voorbereidingsproces beschrijft: geen speciale triggers of vereisten, gewoon een voorwaardelijke schaderesultaat. Het verwijst naar "een klaargemaakt wapen van dit type", zonder te zeggen dat het een soort van speciaal voorbereiding nodig heeft. Kort gezegd, wat deze regel zegt, is dat als je een aanval uitvoert en een hit scoort met die klaargemaakte aanval met behulp van een van deze wapens tegen een schepsel, je dubbele schade hebt.

Houd er echter rekening mee dat geplande acties een uiterst niche-optie zijn; ze zijn bijna nooit de beste manier van handelen. Voor je tegenstander gaan (lees: meer dan je tegenstander) is zo ongeveer het grootste gevechtsvoordeel dat beschikbaar is in het spel. Dit opgeven voor een enkele aanval, zelfs een aanval met dubbele schade, is bijna nooit een goede keuze.

    
antwoord gegeven 21.12.2017 / 18:13