Kan ik duisternis op mijn schild werpen?

5

De PHB zegt dat

A shield is made from wood or metal and is carried in one hand. Wielding a shield increases your Armor Class by 2. You can benefit from only one shield at a time.

Nadruk op 'gedragen' en 'hanteren', omdat de spellingbeschrijving in Darkness zegt:

If the point you choose is on an object you are holding or one that isn't being worn or carried, the darkness emanates from the object and moves with it. Completely covering the source of the darkness with an opaque object, such as a bowl or a helm, blocks the darkness.

Dit liet me een beetje in de war omdat het hanteren en dragen twee verschillende dingen lijkt te zijn voor de betovering.

Een andere interpretatie van de spreuk zou kunnen zijn dat je het niet op iets kunt werpen dat een ander schepsel draagt of draagt, om situaties te vermijden zoals "Ik gooide het op zijn / haar wapen / schild / harnas" en verliet het schepsel gewoon op duisternis zonder dat het weet waar / wat de bron is.

Als ik het niet op mijn schild kan werpen, is er dan een manier om het op mijn wapen te gooien zonder een actie te verspillen, aangezien de mysterieuze focus mijn andere hand in beslag neemt?

Ik heb dit antwoord gezien, ik zou kunnen proberen mijn DM te overtuigen mij een rapier te verkopen die verdubbelt als een mysterieuze focus, maar ik betwijfel of hij het zal toestaan.

    
reeks Manner 15.10.2017 / 01:14

1 antwoord

19

Ja

Als er geen specifieke speltaal is, gebruiken we standaard Engels.

Je doet alle drie dingen met het schild: je houdt het vast, je draagt het en je hanteert het. Geen van deze dingen sluiten elkaar uit, en als je het in feite hanteert, moet je de andere twee doen. Aan de andere kant kan men een schild vasthouden of dragen zonder het te hanteren, door het op hun rug te dragen of zoiets. Met andere woorden, het "vasthouden" van iets is een brede categorie die iets "hanterend" bevat.

Zoals je aangeeft, is de spreuk duidelijk dat je dingen kunt casten die je vasthoudt, en niet dingen die andere wezens vasthouden.

    
antwoord gegeven 15.10.2017 / 01:24