Hoe werkt Hazirawn in Hoard of the Dragon Queen? [Spoilers]

10

OPMERKING: deze vraag bevat spoilers met betrekking tot Hoard of the Dragon Queen!

Ik sta op het punt om een playthrough van Hoard of the Dragon Queen uit te voeren. Een van de personages van mijn speler geeft de voorkeur aan greatswords, en ik heb een paar vragen over Hazirawn, het magische greatsword gehanteerd door Rezmir, omdat de speler ongetwijfeld het wapen wil houden.

De volledige tekst voor Hazirawn is als volgt:

Hazirawn

Weapon (greatsword), legendary (requires attunement)

A sentient (neutral evil) greatsword, Hazirawn is capable of speech in Common and Netherese. Even if you aren’t attuned to the sword, you gain a +1 bonus on attack rolls and damage rolls made with this weapon. If you are attuned to Hazirawn, you deal an extra 1d6 necrotic damage when you hit with the weapon.

Increased Potency. While you are attuned to this weapon, its bonus on attack rolls and damage rolls increases to +2, and a hit deals an extra 2d6 necrotic damage (instead of 1d6).

Spells. Hazirawn has 4 charges to cast spells. As long as the sword is attuned to you and you are holding it in your hand, you can cast detect magic (1 charge), detect evil and good (1 charge), or detect thoughts (2 charges). Each night at midnight, Hazirawn regains 1d4 expended charges.

Wounding. While you are attuned to the weapon, any creature that you hit with Hazirawn can’t regain hit points for 1 minute. The target can make a DC 15 Constitution saving throw at the end of each of its turns, ending this effect early on a success.

  • Oké, de eerste vraag is hoeveel extra necrotische schade daadwerkelijk wordt toegepast als de persoon die het wapen hanteert daarop is afgestemd? Omdat het in de eerste alinea 1d6 zegt, en vervolgens in de volgende paragraaf (Verbeterde potentie) spreekt het zichzelf tegen en zegt het 2d6 in plaats van 1d6. Hoeveel d6's van necrotische schade worden daadwerkelijk toegevoegd aan de schade?

  • Alle op lading gebaseerde magische items die u toestonden om spreuken in de Startersset uit te brengen, bevatten een clausule waardoor het item kon worden vernietigd als alle kosten in het item waren opgebruikt en u een 1 op een d20. Hazirawn heeft zo'n clausule niet. Betekent dit dat je alle lasten van Hazirawn herhaaldelijk kunt gebruiken zonder de vernietiging te riskeren?

  • Wanneer Hazirawn spreekt, doet dit dan telepathisch of is het gewoon een onstoffelijke stem? Als dat laatste het geval is, zou het gepast zijn om aan te nemen dat het vasthouden van het lemmet 'moffels' (bij gebrek aan een betere term) de stem omhulde, waardoor enkele humoristische voorbeelden mogelijk zijn waarin de pc een gesprek met het zwaard kan beëindigen door het boos te omhullen. op een haastige manier? Ik ben me er heel goed van bewust dat ik, gezien het gebrek aan specifieke informatie in de tekst, waarschijnlijk carte blanche heb om echt alles te doen, maar ik ben oprecht benieuwd hoe anderen deze situatie hebben aangepakt. Advies hoeft niet in deze exacte situatie te passen, maar kan in plaats daarvan gaan over het gedrag van magische magische wapens in het algemeen.

  • reeks Dyndrilliac 30.10.2014 / 08:08

    4 antwoord

    19
  • Op de Wizards of the Coast-forums is er een discussie over dit probleem. De reactie van de auteurs is als volgt.
  • Hazirawn: The magic item (page 94) has inconsistent damage when attuned. In the first paragraph, it says that you deal an additional 1d6 damage when you are attuned with the weapon. In the second paragraph under Increased Potency, it says that when you are attuned, "you deal an extra 2d6 necrotic damage (instead of 1d6).

    Auteurs Responce

    ​Steve Winter: The error is in the the last sentence of the first paragraph. It should state, "If you are not attuned to Hazirawn, you deal an extra 1d6 necrotic damage when you hit with the weapon." Then everything else falls into place and makes sense.

    Dus het zou zo zijn, dat je 1d6 extra necrotische schade toebrengt als je niet bent afgestemd en je 2d6 necrotisch aanpast als je bent afgestemd.

    Lees meer: link

  • Zoals DM Nailz zei. Specifieke beats algemeen. Aangezien er geen regels zijn die aangeven dat bij 0-ladingen het wapen een kans heeft om te worden vernietigd, moet worden aangenomen dat elke poging om vaardigheden te gebruiken die het onder de 0 brengen, eenvoudigweg mislukt en dat de kosten voor middernacht zouden worden hersteld. DM's keuze of het wapen besluit om de speler te laten weten hoeveel kosten het momenteel heeft of niet.

  • Ik heb op dit moment geen regels voor spraak gezien. Ik weet zeker dat er een aantal zullen zijn zodra de volledige DMG is vrijgegeven. De meeste intelligente wapens / items zijn telepathisch uit de oudere versies van D & D en ik neem aan dat deze trend zich zou voortzetten tenzij het item iets bevat dat logisch gezien een mond zou voorstellen. In dit stadium de keuze van DM.

  • antwoord gegeven 30.10.2014 / 10:35
    9

    Bonusschade

    Tashio heeft daar het juiste antwoord op. Ik heb hier niets toe te voegen.

    Kosten

    De starterkit lijkt een vreemde regel te hebben over magische items!

    Met uitzondering van drankjes en scrolls zijn magische items in de meeste gevallen echt moeilijk te vernietigen. Er zijn ook toverstokken die een beperkt aantal kosten hebben. Als je bijvoorbeeld een toverstokjes vuurballen geeft, maar als je bedenkt dat die over het algemeen te krachtig is, zou je de toverstaf slechts drie ladingen kunnen geven. Eenmaal opgebruikt, wordt de staaf weer normaal hout of valt uiteen tot stof (DMG, blz. 141, rechtsonder "Variant: toverstokken die niet worden opgeladen.)

    In dit geval wordt de mogelijkheid van vernietiging van het Hazirawn-wapen beschreven in DMG p. 221, VERNIETIGENDE ARTIFACTEN

    An artifact must be destroyed in some special way. Otherwise, it is impervious to damage.

    De speciale manieren omvatten dingen zoals het gooien van het voorwerp in de vulkaan waar het werd gesmeed (zoals de Ring ...) of bloed krijgen van een God (misschien Tiamat?) en het wapen in een bad van dat bloed plaatsen .

    Het gebruik van alle mogelijkheden van het artefact is nooit een oplossing voor vernietiging van het object.

    Spraak

    Ik denk dat, omdat de zin alleen zegt "in staat tot spraak", dit betekent dat het object hardop spreekt.

    A sentient (neutral evil) greatsword, Hazirawn is capable of speech in Common and Netherese.

    De DM heeft een tabel op pagina 214 met 3 items:

    391.133

    Omdat de beschrijving van het item niet 'telepathisch' zegt, mag het die mogelijkheid niet hebben. En telepathie is slechts een kans van 10%, vergeleken met hardop spreken van 30%.

        
    antwoord gegeven 18.01.2015 / 06:33
    4

    1. Bonusschade

    Het lijkt logisch af te leiden uit de bewoording van de eerste paragraaf dat het de bedoeling was om een niet-afgestemde gebruiker van de itembonus te voorzien van zowel aanvalsrol, schade als extra necrotische schade. Dat is waarschijnlijk te wijten aan de bewoording van de verhoogde potentie in plaats van 1d6 , wat aangeeft dat, hoewel NIET afgestemd - je nog steeds bonus 1d6 necrotische schade vergoedt. Ik denk dat ze de zin in de eerste alinea verkeerd hebben gespeld, hoewel ze er 100% zeker van zijn dat er een officiële erratum in orde is.

    2. Kosten

    Voor zover ik me mijn ervaring met D & D-edities herinner, verslaat de specificatie het algemene. Er zijn geen regels in het item met betrekking tot de vernietiging van het item op 0 kosten, noch is er een algemene regel over. Dus, erop wijzend dat het de ladingen elke middernacht herstelt, zou ik beslissen dat het geen nadelige gevolgen ondervindt wanneer het buiten gebruik is en wat dan ook.

    3. Spraak

    Ik zie hier geen specifieke regels over in de artikelomschrijving, dus ik denk dat het iets voor u is om aan de DM te beslissen. Ik heb het echter misschien verkeerd, als er een algemene regel is over intelligente items.

        
    antwoord gegeven 30.10.2014 / 09:35
    2

    Extra 1d6 indien niet afgestemd, extra 2d6 bij afstemming (gefixeerd in errata)

    Deze fout is gecorrigeerd in de errata voor Hoard of the Dragon Queen :

    Appendix C

    Hazirawn (p. 94). In the first paragraph, “If you are attuned” is now “If you aren’t attuned.”

    Het gevolg is dat de eerste alinea van de beschrijving nu luidt:

    A sentient (neutral evil) greatsword, Hazirawn is capable of speech in Common and Netherese. Even if you aren’t attuned to the sword, you gain a +1 bonus on attack rolls and damage rolls made with this weapon. If you aren't attuned to Hazirawn, you deal an extra 1d6 necrotic damage when you hit with the weapon.

    Increased Potency. While you are attuned to this weapon, its bonus on attack rolls and damage rolls increases to +2, and a hit deals an extra 2d6 necrotic damage (instead of 1d6).

    De beschrijving van het item op DNDBeyond is overeenkomstig bijgewerkt voor degenen die de eigenaar van het avontuur zijn.

    >     
    antwoord gegeven 25.06.2018 / 20:19