Hoe forceer ik (trek) een wapen of voorwerp uit iemands hand?

7

Ik heb de regels van de Verplaatskracht een paar keer gelezen. Als ik een object optil, moet ik een discipline tegen het silhouet van het opgeheven ding rollen. Maar als ik iets uit de greep van een ander probeer te trekken, weet ik niet zeker wat de rol is.

Ik denk ik heb iets gelezen over een betwiste discipline roll, maar ik heb de regel niet opnieuw kunnen vinden. Als ik trek gebruik om iemand van een item of wapen te ontlasten, wat moet ik dan precies daarvoor gaan rollen?

(Hoofdzakelijk onder dwang- en bestemmingsregels, maar ook onder de andere regels, indien van toepassing.)

    
reeks Thomas E. 24.02.2015 / 20:52

3 antwoord

1

RAW er is niets dat je kunt doen om je niet te laten ontwapenen met de Move-kracht. Maar als de spelers het gaan misbruiken, kun je een regel instellen om door Discipline te worden weerstaan of zelfs beslissen dat ze hetzelfde aantal voordelen nodig hebben als ze nodig hebben op aanvalsrollen (3). Houd er rekening mee dat je bij het aanvallen 3 voordelen kunt geven om iemand te ontwapenen en ze kunnen er niets aan doen. Maar dan, de "weerstand" is de moeilijke dobbelsteen wordt gerold.

    
antwoord gegeven 25.02.2015 / 18:35
8

Uit de greep geraken

Per de controle-upgrade op Force en Destiny bèta p210: " De Force-gebruiker krijgt de mogelijkheid objecten uit veilige bevestigingen of uit de greep van een tegenstander te trekken. "

Er is geen rol tegen de meeste vijanden. Maar ...

Tegengestelde krachtstroomcontroles

Pagina 195 van Force and Destiny Beta zegt:

When a Player Character or powerful Non-Player Character (generally a nemesis, but sometimes a plot-important, named rival) wishes to use a Force power against another PC or powerful NPC, the GM can decide to make the Force power check an opposed check, if it is not already…The skills used in the check are up to the GM and the players involved…

De standaardinstelling is Discipline voor de actieve Force-gebruiker en de verdediger kan ook standaard instellen op Discipline als deze ook een Force-gebruiker is.

Kleine NPC's en minions krijgen geen cheque, omdat ze niet belangrijk genoeg zijn, en daarom hoeft de Force-gebruiker ook niet te rollen.

    
antwoord gegeven 26.04.2015 / 05:53
-1

Ik zou geneigd zijn om een tegengestelde worp te doen, tegen de Atletiekvaardigheden van de houder, of misschien coördinatie.

Ik geloof dat Force en Destiny hier een aantal details over heeft.

    
antwoord gegeven 23.04.2015 / 06:03