Ongewapende aanvallen voor monniken als een bonusactie na een aanval? [Gesloten]

-1

Mijn DM voert aan dat ik een hit moet gooien als mijn bonusactie om een ongewapende slag te nemen na een aanvalsactie (zoals Martial Arts of Flurry of Blows). Is dit waar? Ik had de indruk dat wanneer een monnik een Ki-punt gebruikte om hun aanval te veranderen, dit een onderdeel zou zijn van het afstemmen van de aanval met behulp van dit vermogen.

    
reeks Aryuzi 03.11.2018 / 22:12

1 antwoord

8

Je DM klopt, de bonusactie-aanval voor een monnik vereist een aanvalsrol.

De relevante regels zijn afkomstig van de PHB, onder de rubrieken Martial Arts en Ki:

When you use the Attack action with an unarmed strike or a monk weapon on your turn you can make one unarmed strike as a bonus action.

Immediately after you take the Attack action on your turn, you can spend 1 ki point to make two unarmed strikes as a bonus action.

Met deze vaardigheid kun je extra ongewapende slagen maken, maar niets in de functie zegt dat deze aanval geen aanvalsrol vereist. Om de basisgevechtenregels op pagina 194 aan te halen:

When you make an attack, your attack roll determines whether the attack hits or misses.

Telkens wanneer u een aanval uitvoert, ongeacht de bron, moet u een aanvalsrol uitvoeren om te bepalen of die aanval slaat of mist.

Om in je 'vechtstijl'-context te plaatsen, beschouw het als een krijgskunstenaar die twee stakingen maakt in plaats van één. Je stijl geeft je misschien de mogelijkheid om tweemaal zo snel te slaan als een normaal persoon, maar je tegenstander heeft nog steeds de kans om de tweede aanvallen te blokkeren of te voorkomen.

    
antwoord gegeven 03.11.2018 / 22:19