Wanneer een Ranger Beastmaster spreuken gebruikt, waarvan de concentratie er toe doet?

6

Hoe reageert spreidingsconcentratie op de spreukencapaciteit van de Beastmaster? Als ik me concentreer op een spreuk die ik deel met mijn partner, heeft het dan zijn eigen concentratie op die betovering, is het afhankelijk van het mijne of delen we de concentratie?

Wat ik echt moet weten, is:

  • Als mijn dier schade oploopt, sterft of bewusteloos raakt, moet een van ons een concentratiecontrole uitvoeren?

  • Als de spreuk alleen moet worden gecentreerd totdat een effect wordt geactiveerd en mijn wezen de betovering in werking zet - bijvoorbeeld als mijn cobra onder het effect van 'Lightning Arrow' is en een spit-aanval (een natuurlijk wapen) maakt - , eindigt de betovering ervoor, ikzelf (en daarom wij beiden), of (omdat ik degene ben die zich concentreert) geen van ons?

  • reeks Ryan 07.03.2016 / 07:38

    1 antwoord

    4

    Spreuken delen verandert alleen wie de betovering beïnvloedt, niet iets anders.

    Spreuken delen (PHB p. 93):

    Beginning at 15th level, when you cast a spell targeting yourself, you can also affect your beast companion with the spell if the beast is within 30 feet of you.

    Er verandert niets aan de duur van de spell of iets anders. Als het een betovering is die concentratie vereist, omdat jij (de ranger) het hebt uitgebracht, moet je concentratiecontroles uitvoeren om het te behouden als je schade oploopt. Je partner is het niet, dus het doet nooit concentratiecontroles voor spreuken die je cast.

    Merk ook op dat het gebruik van Spellen delen optioneel is; een ranger hoeft de effecten van een spreuk niet te delen als hij dat niet wil.

    If my animal takes damage, dies, or falls unconscious do either of us need to make a concentration check?

    Geen. Alleen jij, de caster, moet concentratiecontroles uitvoeren, en alleen wanneer je zelf schade oploopt. Tenzij de betovering iets anders zegt, zal het een onbewuste diervriend blijven beïnvloeden.

    If the spell requires concentration only until an effect is triggered and my creature triggers the spell — for example, if my cobra is under the effect of 'Lightning Arrow' and makes a spit attack (a natural weapon) — , does the spell end for it, myself (and therefore both of us), or (because I'm the one who is concentrating) neither of us?

    Je kunt dit achterhalen door de effecten van de functie Spellingsdeling toe te passen op de beschrijving van de spreuk en het woord 'jij' te veranderen in 'jij of je partner'.

    Kijkend naar Lightning Arrow specifiek (wijzigingen mijn):

    The next time you or your animal companion make a ranged weapon attack during the spell’s duration, the weapon’s ammunition, or the weapon itself if it’s a thrown weapon, transforms into a bolt of lightning.

    Als je cobra spuugt, is dat geen afstandswapenaanval, dus wordt Lightning Arrow niet geactiveerd. Niets dat met de cobra gebeurt, of dat het gebeurt, behalve het maken van een afstandswapenaanval, kan de betovering beëindigen.

    Veronderstel dat de cobra op de een of andere manier een afstandswapenaanval zou kunnen maken:

    does the spell end for it, myself (and therefore both of us),

    De betovering eindigt. Het beïnvloedde jullie beiden en het is afgelopen, dus het beïnvloedt de cobra niet langer.

    or (because I'm the one who is concentrating) neither of us?

    Het feit dat je je concentreert op de betovering heeft geen invloed op de vraag of de voorwaarden die de betovering kunnen beëindigen al dan niet ontstaan. Als je cobra enige actie ondernam om de betovering te beëindigen, zou de betovering eindigen.

        
    antwoord gegeven 07.03.2016 / 08:30