Is het mogelijk om een scroll te hebben die een spreuk aanbrengt op een hoger niveau dan het niveau van de spelllist?

13

Ik weet dat magische items standaard spreuken gebruiken van het laagst mogelijke niveau voor die spreuk.

Bestaat er echter een specifieke manier om een scroll te gebruiken die een betovering op een hoger niveau uitstraalt dan die in een spellinglijst verschijnt? Kan ik bijvoorbeeld ooit een scroll gebruiken die magic missile (een spreuk van het eerste niveau) op 2e niveau cast?

Opmerking: ik vraag niet of je een normale scroll van het eerste niveau van magic missile kunt maken en deze op een hoger niveau kunt casten zoals in deze vraag . Ik vraag of scrollen op het tweede niveau van magic missile helemaal gemaakt / kunnen worden - een verwante maar andere vraag.

    
reeks Rubiksmoose 10.01.2019 / 14:32

2 antwoord

15

Ja.

Als de beschrijving zegt dat het werkt, dan kan het. Anders wordt het laagste niveau verondersteld.

Algemene regel voor betoveringen uit magische items casten :

Some magic items allow the user to cast a spell from the item. The spell is cast at the lowest possible spell level, doesn't expend any of the user's spell slots, and requires no components, unless the item's description says otherwise.

Scrollniveaus

Spelrollen worden niet expliciet vermeld om altijd de laagste te zijn mogelijk niveau voor de spreuk. Dat is de standaard voor magische items. Dus een "scroll of magic missile" zou een niveau 1-scroll zijn en de tabel volgen voor het casten van een L1-scroll. Een "scroll of magic missile level two" zou echter een scroll-actie van niveau twee zijn. Het past nog steeds in de algemene beschrijving van spell-scrolls en met magische items omdat de beschrijving het spellingsniveau aangeeft.

Scribing

Xanathar's Guide to Everything biedt richtlijnen voor de kosten en de aard van het schrijven van spellingboeken. Het heeft een tabel die het niveau van de spreuk relateert aan de kosten ervan en de vereisten voor de schrijver.

Als je de tabel volgt, zou het beschrijven van een magische raketrol op het tweede niveau de kosten van 25gp naar 250gp verdubbelen en de benodigde tijd verdubbelen om de taak te voltooien.

    
antwoord gegeven 10.01.2019 / 15:03
6

Ja, indien opgegeven op de schuif

Volgend Sage Advice (hieronder geciteerd) is het mogelijk om scrolls tegen te komen met gespecificeerde niveaus voor de ingeschreven spreuk.

@newbiedm would a 5e spell scroll point out at what level the spell is cast, for those spells that can be cast using higher spell slots? #dnd

@JeremyECrawford The spell on a spell scroll is at the spell's lowest level, unless a particular scroll says otherwise

    
antwoord gegeven 10.01.2019 / 15:28