Weet een spellcaster wanneer de concentratie eindigt?

23

Weet een spellcaster wanneer de concentratie eindigt op een van hun spreuken?

Wanneer een wizard bijvoorbeeld onzichtbaarheid uitzendt, is dat doelwit onzichtbaar totdat ze aanvallen of na een uur. Dus als het personage aanvalt en de betovering eindigt, is de tovenaar zich ervan bewust dat hun spreuk waarop ze zich concentreren eerder is geëindigd dan verwacht?

    
reeks Matthew Green 17.01.2016 / 23:05

3 antwoord

19

Ik kan geen RAW vinden, of welke uitspraken dan ook, die kunnen helpen deze vraag te beantwoorden. Dat gezegd hebbende, is het volgende speculatie gebaseerd op de invoer op PHB pagina 205 die 'The Weave' van magie beschrijft.

In samenhang met hoe Wizards hun magie en de kennis van de Arcane-kunst en het begrip dat ze van het Weefsel moeten hebben moet hebben om zulke magie te werpen, kunnen we aannemen dat ja: Een tovenaar zou weten wanneer de magie die hij giet een paar beurten geleden dat het Weefsel op zo'n manier beïnvloed heeft dat een bondgenoot onzichtbaar is geworden, zijn effect heeft verloren en dus inert is geworden. Ik denk dat dit met name geldt voor concentratie-spreuken waarbij de Wizard actief de wijziging aan het Weefsel handhaaft om een effect te behouden.

Wanneer de spreuk eindigt, hetzij door de wizard te besluiten om de game te beëindigen, de volledige looptijd van de spreuk, of iets dat de game voortijdig beëindigt, heb ik geen reden om aan te nemen dat dit in de betreffende wizard zou gebeuren.

    
antwoord gegeven 17.01.2016 / 23:21
13

Ja ...

Het is absoluut logisch dat een caster op de hoogte is wanneer hij concentratie verliest voor een eigen ban.

"Deze bewaker sloeg me heel hard, ik kan de onzichtbaarheid voelen die ik aan Tim gaf om heimelijk het paleis van de koning binnen te gaan, hij moet nu in moeilijkheden zijn!"

Maar

De situatie die u beschrijft, is niet het concentratieverlies.

if the character attacks and the spell ends is the wizard aware ...

Het is precies het onderwerp van de spreuk die het uit eigen wil breekt, iets dat totaal niets te maken heeft met de caster. Concentratie is een ander mechanisme en in dit geval niet de enige die ervoor kan zorgen dat een spreuk eerder eindigt dan de duur ervan.

Uiteindelijk zijn er geen regels die dit specificeren, dus het is aan de DM om te beslissen of alle casters in zijn wereld een soort van 'mysterieuze betekenis' hebben waardoor ze precies weten welke van hun spreuken nog steeds operationeel zijn en welke niet ' t.

Houd er echter rekening mee dat het accepteren van bovenstaande uitspraak kan leiden tot een aantal onverwachte en mogelijk ongewenste situaties. Bijvoorbeeld, een magiër giet een hoge spreuk, die eindigt op een trigger als Magic Mouth, in zijn heiligdom / laboratorium / toren / huis om precies te weten wanneer iemand erin is binnengekomen (waardoor het einde ervan is geactiveerd).

    
antwoord gegeven 17.01.2016 / 23:31
-1

Ja, je weet wanneer de concentratie eindigt

De andere antwoorden zeggen dat er niets expliciet in de PHB lijkt te staan over of je iets voelt wanneer een betovering eindigt. Daarom staat er iets impliciet ?

Impliciete proefadvertenties Absurdum: als u niet wist of uw betovering was beëindigd, zou u niet weten dat u Haste opnieuw moet herschrijven wanneer het doelwit is overleden, of herschikt Tasha's afzichtelijke lach toen het doelwit schade opliep. Je zou het niet weten, dus je zou je concentratie op dergelijke spreuken voortzetten en ze minder snel casten. Dit is absurd en verandert van spel. Daarom ben je je bewust van wanneer een "spell eindigt". Daarom weet je of spreuken je concentreert op einde.

Om dezelfde redenen, weet je wanneer je concentratie eindigt (dat wil zeggen, als je dat niet deed, zou je Haste elke ronde willen blijven casten, voor het geval dat , wat absurd is.)

    
antwoord gegeven 18.01.2017 / 22:23