Kan je ervoor kiezen om niet te trekken met de Thorn Whip-spreuk?

7

De 5E Druid-spreuk Thorn Whip heeft een treffereffect dat het doelwit (groot of kleiner) van 10 voet trekt, naast het verhelpen van piercing-schade. Ik stel me dit hiteffect voor als de zweep zich rond het doelwit wikkelt en trekt.

Kan ik ervoor kiezen om het doelwit niet te raken tijdens een treffer? Ik stel me voor dat ik een sjorstaking maak, alleen de piercing-schade aanricht.

    
reeks Pitzy 26.10.2015 / 05:48

2 antwoord

9

Ja , het is een keuze. Of meer specifiek, je moet het wezen trekken, maar je kunt hem 0 voet trekken.

Thorn Whip
You create a long, vine-like whip covered in thorns that lashes out at your command toward a creature in range.
Make a melee spell attack against the target. If the attack hits, the creature takes 1d6 piercing damage, and if the creature is Large or smaller, you pull the creature up to 10 feet closer to you.

De spreuk doet precies wat het zegt. Veel spreuken en mogelijkheden geven je de mogelijkheid om te kiezen, door de juiste formulering op te nemen. Hiermee kun je specifiek de lengte kiezen die je aan het wezen trekt (0-10 voet).

    
antwoord gegeven 26.10.2015 / 06:07
6

Ja, je kunt ervoor kiezen om het doel niet te trekken. Of, om preciezer te zijn, je kunt ervoor kiezen om het doelwit 0 voet te trekken.

If the attack hits, the creature takes 1d6 piercing damage, and if the creature is Large or smaller, you pull the creature up to 10 feet closer to you.

Het 'omhoog' is vrij belangrijk - het betekent dat je het wezen maximaal 10 voet kunt trekken, geen absolute waarde van 10 voet.

    
antwoord gegeven 26.10.2015 / 06:12