Hoeveel schade berokkent een ongewapende staking van niveau 1 monniken?

2

Als een monnik alleen vecht met zijn vuisten op niveau 1 en slechts één aanval heeft tijdens zijn actie Aanval, doen ze dan schade aan 2d4 omdat ze beide handen gebruiken? Of is het maar één hand per aanval? Dit betekent dat hij level 5 moet zijn als hij de Extra Attack-functie krijgt om hetzelfde te doen?

    
reeks Cromels 22.06.2018 / 11:56

4 antwoord

13

Eén ongewapende aanval doet 1d4 (+ attribute modifier) schade voor een monnik op het eerste niveau.

Een ongewapende aanval hoeft niet per se een hand / vuist-aanval te zijn. Het kan ook een head-butt, een kick of iets dergelijks zijn.

De monnik zou zijn bonusactie kunnen gebruiken om een extra ongewapende slag uit te voeren voor nog een 1d4 (+ attribuut-modificator) met zijn vechtsportvaardigheden. Voor elke aanval is een afzonderlijke aanvalsrol vereist.

    
antwoord gegeven 22.06.2018 / 12:02
12

Ze beschadigen 1d4 plus hun modificatievermogen

De tekst vermeldt:

You can roll a d4 in place of the normal damage of your unarmed strike or monk weapon.

Een ongewapende slag kan verhalend worden omschreven als een enkele stoot, meerdere stoten, trappen, enz.

Mechanisch gezien is het echter hetzelfde, ongeacht hoe je het beschrijft. Een ongewapende aanval is een aanval met een niet-wapen.

    
antwoord gegeven 22.06.2018 / 12:04
3

1d4 + (Str of Dex)

Een 1e niveau Monnik mag maar 1 aanval maken als onderdeel van hun Aanval actie. Hun ongewapende aanval zal 1d4 schade aanrichten (zoals bij Vechtsporten) en ze kunnen ervoor kiezen om hun Strength of Behendigheids-modifier te gebruiken als een bonus voor de aanval en schade rollen. Deze aanval hangt af van alle items die in de wacht staan of van gratis handen. Het kan worden gemaakt met elk deel van het lichaam: voet, knie, elleboog, vuist, hoofd, enz.

Wanneer een monnik een aanval uitvoert met hun ongewapende slag of met een monnikswapen als onderdeel van hun aanvalsactie, komen ze in aanmerking om hun bonusactie uit te besteden om een extra ongewapende aanval uit te voeren (als nieuwe aanval, opnieuw rollen).

Op niveau 5 kan de Monnik 2 aanvallen maken elke keer dat ze de Aanval actie ondernemen. Op dat moment zou hun vechtsport dan een 1d6 zijn, maar ze zouden nog steeds voor elke aanval afzonderlijk rollen.

    
antwoord gegeven 22.06.2018 / 21:08
2

Je kunt meer dan 1d4 schade aanrichten, maar het gaat niet om het aantal handen

If a Monk fights only with their fists at level 1 and has only one attack during their Attack action, do they do 2d4 damage because they're using both hands? Or is it only one hand per attack?

Nee, een monnik doet geen schade aan 2d4 omdat ze beide handen gebruiken. En nee, er is geen regel voor "één hand per aanval" voor ongewapende aanvallen.

Ongewapende aanval is iets ingewikkelder dan alleen maar links en rechts te ponsen en te slaan. Zie Basisregels , Een aanval uitvoeren:

Instead of using a weapon to make a melee weapon attack, you can use an unarmed strike: a punch, kick, head-butt, or similar forceful blow

Vanaf het eerste niveau heeft een monnik de eigenschap Vechtsporten. Die functie, niet het aantal handen dat de monnik heeft, geeft hem / haar meer dan één slag per beurt, met behulp van hun bonusactie:

When you use the Attack action with an unarmed strike or a monk weapon on your turn you can make one unarmed strike as a bonus action.

De monnik kan deze extra slag maken, zelfs als beide handen bezet zijn. Zie Zou een monnik met twee wapens nog steeds de bonus Ongewapende actie toestaan?

Dus ja, je kunt meer dan 1d4 schade aanrichten. Bovendien kun je vanaf het tweede niveau je Ki-punten gebruiken om nog meer aan te vallen:

Flurry of Blows
Immediately after you take the Attack action on your turn, you can spend 1 ki point to make two unarmed strikes as a bonus action.

Een monnik met 1 niveau kan twee keer binnen één ronde van 6 seconden toeslaan en een monnik met twee niveaus kan driemaal toeslaan. Lore-wise, het is omdat Monk snel, wendbaar en bekwaam is, niet omdat zij / hij drie handen heeft.

    
antwoord gegeven 23.06.2018 / 02:24