Wat zijn de implicaties van apparatuur voor mijn Arcane Werktuig Mastery-keuze?

2

Ik ben momenteel bezig met het maken van een Half-Elf Wizard. Alle Wizards hebben de Arcane Implement Mastery class-functie, maar ik begrijp niet hoe het werkt.

  • Krijgt het personage automatisch defensiemateriaal (als je de Staff of Defense kiest) of moet je een staf een andere kant op?
  • Als dit laatste het geval is, moet het personeel dan speciaal zijn of moet het speciaal zijn?
  • Een standaard quarterstaff is een melee-wapen; kan dat als een werktuig worden gebruikt en zou ik dan niet in staat zijn om afstandsaanvallen te gebruiken?
reeks Ulrika 30.06.2013 / 14:11

1 antwoord

5

Deze is weliswaar niet erg goed geformuleerd.

Van PHB1, p157-158:

Staff of Defense: A staff of defense grants you a +1 bonus to AC. In addition, once per encounter as an immediate interrupt, you gain a bonus to defense against one attack equal to your Constitution modifier. ... You must wield your staff to benefit from these features. ...

Nee , u krijgt niet automatisch een werktuig, ongeacht welke optie voor meesterschap van het werktuig u kiest.

Ja , elk personeel werkt, zelfs een gewoon niet-magisch (wat waarschijnlijk is wat je zult hebben op niveau 1).

In principe, zolang je een personeel implementeert, een personeel implementeert, krijg je +1 AC en kan je de onderbrekingskracht die het beschrijft eenmaal per ontmoeting gebruiken.

Van PHB1, p221:

Arcane Implements: ... A staff implement can also function as a quarterstaff.

Quarterstaves & personeel werktuigen zijn een beetje vreemd. Personeelswerktuigen kunnen zonder twijfel worden gebruikt als quarterstaff-wapens, volgens de regels; dit impliceert dat quarterstaves kunnen worden gebruikt als personeelshulpmiddelen, en de meeste groepen spelen op die manier, maar het wordt nooit officieel vermeld in de regels.

Houd er echter rekening mee dat, ongeacht hoe u ervoor kiest om dat onderdeel te interpreteren, het een hand vereist om een personeelsimplement (of any -implement te gebruiken anders dan een heilig symbool of ki focus) maar twee handen om een quarterstaff te hanteren. Als u een staf in uw ene hand en iets anders in uw andere hand implementeert, kunt u de staf niet als een kwartstaf gebruiken. Als je het vasthoudt met beide handen, kun je het gebruiken als een wapen of als een werktuig, maar als je het alleen vasthoudt met één hand, dan kan je alleen gebruik het als een werktuig. Houd er rekening mee dat elke macht het wapenzoekwoord bevat, zodat u weet dat het met een wapen moet werken, het sleutelwoord van het werktuig, waarmee u kunt weten dat het kan door een werktuig werken (hoewel het niet beschikt over naar), of geen van die zoekwoorden, wat betekent dat het niet uitmaakt wat u gebruikt.

Nee , met een quarterstaff kun je niet voorkomen dat je afstandsaanvallen uitvoert. Welnu, het zal voorkomen dat je aanvallen maakt (tenzij je het weg ruimt en een afstandswapen tekent), maar als een wizard al je krachten (andere dan je melee en standaardaanvallen) moeten implement -aanvallen zijn, wat niet uitmaakt welk soort wapen je gebruikt.

    
antwoord gegeven 30.06.2013 / 15:26