Kan een klaar actie een combinatie van acties zijn?

6

Ik weet dat een actie voorbereiden een standaardactie is, wat betekent dat u enkele dingen kunt doen voordat u maak een actie gereed, maar geen standaardacties.

Kunt u echter een paar acties samen uitvoeren?

Kunt u bijvoorbeeld zowel een verplaatsing als een standaardactie uitvoeren? Ik denk niet omdat de regel als volgt luidt:

You can ready a standard action, a move action, a swift action, or a free action.

Ik wil graag de bevestiging dat ik dit correct interpreteer.

Ook kunt u een standaardactie of verplaatsingsactie EN een gratis actie voorbereiden? Zoals het voorbereiden van een wapenendruppel en een verplaatsingsactie.

Het lijkt erop dat dit een redelijke huisregel is, maar ik ben op zoek naar een ruw antwoord.

    
reeks Nerevar 01.06.2014 / 21:50

2 antwoord

15

U kunt slechts één actie gereedmaken

Je kunt een standaardactie en zeker niet uitvoeren. De regels zijn zeer specifiek dat u een actie an uitvoert.

Gratis acties zijn gratis!

Hoe zit het met het toevoegen van een gratis actie? Well:

You can perform one or more free actions while taking another action normally.

Je kunt beide niet letterlijk voorbereiden, maar het lijkt erop dat er niets is dat je ervan weerhoudt een gratis actie te ondernemen samen met je latere actie. Gratis acties begeleiden een andere actie; ze hoeven niet noodzakelijkerwijs op te treden tijdens je beurt.

Houd er rekening mee dat als je geen gratis actie zou kunnen gebruiken samen met je actie, je geen munitie kunt tekenen of spreukcomponenten kunt maken. Over het algemeen lijken de regels te veronderstellen dat als je één actie uitvoert, een gratis actie kan volgen voor, nou, gratis .

Andere acties

Als u een gratis actie kunt ondernemen, kunt u snel actie ondernemen:

You can take a swift action anytime you would normally be allowed to take a free action.

Ten slotte verklaren de regels expliciet dat een stap van vijf voet ("geen actie") goed is:

You can take a 5-foot step as part of your readied action, but only if you don't otherwise move any distance during the round.

Wat de regels ook zeggen

Een DM kan uw gratis acties expliciet beperken, als zij dit redelijk vinden. Persoonlijk zou ik je toestaan om een wapen te laten vallen en dan te bewegen, maar ik sta het je misschien niet toe om een versnelde spreuk, samen met een voorbereide actie voor spellen uit te spreken.

    
antwoord gegeven 01.06.2014 / 22:04
7

Geen.

De gereed actie geeft duidelijk aan dat een actie single gereed is

Ready

The ready action lets you prepare to take an action later, after your turn is over but before your next one has begun. Readying is a standard action.

Readying an Action

You can ready a standard action, a move action, a swift action, or a free action.

Nadruk mijn.

    
antwoord gegeven 01.06.2014 / 21:59