Wordt casting desintegreert op een polymorfe vijand nog steeds vermoord na de errata van 2018?

15

Na de errata 2018 , is desintegreren beschrijving van de spelling staat nu op:

A creature targeted by this spell must make a Dexterity saving throw. On a failed save, the target takes 10d6 + 40 force damage. The target is disintegrated if this damage leaves it with 0 hit points.

Als u polymorph een vijand in een rat zou doen en vervolgens desintegreert , zou de vijand dan uiteenvallen of zou hij gewoon terugkeren naar zijn oorspronkelijke vorm? Ik weet dat het voor Druids geen directe kill meer is, maar is dit ook het geval voor polymorph ?

    
reeks Mtzion 19.11.2018 / 00:22

1 antwoord

18

Nee, het zou niet uiteenvallen, maar gewoon worden teruggedraaid (ervan uitgaande dat de resterende schade de originele vorm niet tot 0 HP vermindert)

De polymorph spelomschrijvingsstatussen:

The transformation lasts for the duration, or until the target drops to 0 hit points or dies. [...]

The target assumes the hit points of its new form. When it reverts to its normal form, the creature returns to the number of hit points it had before it transformed. If it reverts as a result of dropping to 0 hit points, any excess damage carries over to its normal form. As long as the excess damage doesn't reduce the creature's normal form to 0 hit points, it isn't knocked unconscious.

Zo eindigt de polymorph -spelling en wordt het polymorfe schepsel teruggezet in de oorspronkelijke vorm als de polymorfe vorm ervan wordt teruggebracht tot 0 HP.

Zoals u hebt opgemerkt, is de beschrijving van de desintegratie -spelling gewijzigd. Oorspronkelijk stond er:

On a failed save, the target takes 10d6 + 40 force damage. If this damage reduces the target to 0 hit points, it is disintegrated.

Na de errata staat er nu:

On a failed save, the target takes 10d6 + 40 force damage. The target is disintegrated if this damage leaves it with 0 hit points.

De oorspronkelijke formulering veroorzaakte 2 vreemde problemen: de spreuk zou geen wezens die reeds op 0 HP lagen, desintegreerden voordat ze door de betovering werden geraakt, en de betovering zou polymorfe gedesintegreerd raken wezens of druïden in Wild Shape waarvan de nieuwe vorm zelfs kortstondig werd gereduceerd tot 0 HP door de betovering (zelfs als hun oorspronkelijke vorm kon de overgebleven schade weerstaan).

De nieuwe formulering na de errata lost beide problemen op. In dit geval kost een doelwit dat de Dexterity-besparing mislukt nog steeds 10d6 + 40 krachtschade, maar als het hun nieuwe vorm reduceert tot 0, valt het niet meteen uit elkaar. Ze worden gewoon teruggezet en de overgebleven schade wordt toegepast op hun oorspronkelijke vorm. Als de oorspronkelijke HP van hun vorm wordt gereduceerd tot 0, alleen dan zou een dergelijk doel worden gedesintegreerd.

    
antwoord gegeven 19.11.2018 / 00:41