Is Sculpt Spells van toepassing op spreuken die zijn gereflecteerd? [Gesloten]

2

Sculpt Spells is een niveau 2 evocatie wizard-vaardigheid. Dit is de tekst:

Sculpt Spells

Beginning at 2nd level, you can create pockets of relative safety within the effects of your evocation spells. When you cast an evocation spell that affects other creatures that you can see, you can choose a number of them equal to 1 + the spell’s level. The chosen creatures automatically succeed on their saving throws against the spell, and they take no damage if they would normally take half damage on a successful save.

In het volgende scenario:

  • Jij en je doelwit liggen 30 voet van elkaar
  • Je hebt Vuurbal naar het doelwit gestuurd
  • Je "instrueert" je Vuurbal om je te vermijden met Sculpt Spells
  • Het doelwit geeft de vuurbol weer
  • Je bent getroffen door de vuurbal
  • Zijn Sculpt Spells van toepassing in deze situatie? Zou je de save-throw voor de Fireball moeten maken?

        
    reeks t curler 22.11.2017 / 22:55

    1 antwoord

    6

    Als je verwijst naar een monstervermogen zoals de spreukgedrag reactie van de Spectator, dan kunnen we kijken naar de gedefinieerde regel:

    If the spectator makes a successful saving throw against a spell, or a spell attack misses it, the spectator can choose another creature (including the spellcaster) it can see within 30 feet of it. The spell targets the chosen creature instead of the spectator. If the spell forced a saving throw, the chosen creature makes its own save. If the spell was an attack, the attack roll is rerolled against the chosen creature.

    p. 30 DMG 5e (nadruk van mij)

    Laten we nogmaals kijken naar de regel voor Sculpt Spells

    When you cast an evocation spell that affects other creatures that you can see, you can choose a number of them equal to 1 + the spell’s level. The chosen creatures automatically succeed their saving throws against the spell, and they take no damage if they would normally take half damage on a successful save.

    De wezens die zijn gekozen met de Scult Spells-functie, worden nog steeds automatisch opgeslagen en nemen geen schade op aan deze spreuk, omdat er geen nieuwe spreuk is gemaakt door de mogelijkheid om spelflectie te gebruiken.

    Aanvullende opmerking: Mijn antwoord is gericht aan de oorspronkelijke vraag: 'Is Sculpt Spells van toepassing op spreuken die zijn weergegeven?' Met betrekking tot het specifieke scenario waarin de betovering in kwestie vuurbol is, kon een toeschouwer de reactie van de spreuk van de spreuk niet gebruiken omdat de vaardigheid zegt: "De spreuk richt zich op het gekozen wezen in plaats daarvan van de toeschouwer ." De vuurbal -spelling target een punt van oorsprong voor een effectgebied en niet rechtstreeks voor de toeschouwer.

        
    antwoord gegeven 22.11.2017 / 23:42