Kan een Astropaat Transcendent een lotspunt gebruiken of verbranden om zichzelf te redden van een 100-worp Perils of the Warp

7

Het ergste dat een Psyker in Rogue Trader kan overkomen, is door in de tabel Perils of the Warp te rollen. Onder hen zijn de 100 rolstatussen:

100 Destruction: The psyker is immediately and irrevocably destroyed. He is sucked screaming into the warp, never to be seen again or consumed utterly by hellfire. There is a 50% chance, that a daemonic entity appears in the psyker’s place

Maar ... lotgevallen kunnen worden verbrand om in feite de dood te bedriegen:

Sometimes though, Fate may not be enough to save the Explorer from a terrible and final death. In these cases, the player can burn a Fate Point, permanently reducing the Explorer’s Fate Point pool by one. However, doing so means that the Explorer survives whatever awful calamity just occurred, albeit only barely.

Zou een psyker een lot kunnen uitgeven om opnieuw te rollen in het geval hij een 100 zou rollen? In het geval dat hij het niet zou kunnen, of als hij geen lotspunten had, kon een psyker vermijden dat het wordt uitgewist door een lot te verbranden?

    
reeks Golokopitenko 14.05.2015 / 21:44

1 antwoord

4

De belangrijkste regel is: "Een bestedingspunt uitgeven biedt de volgende mogelijkheden: ... Een mislukte test opnieuw opnieuw rollen. De resultaten van de re-roll zijn definitief." Dit betekent dat hij het lot niet kan uitgeven om opnieuw te rollen in de paranormale verschijnselen of gevaren van de warp -tabellen. Dat zijn geen tests, maar effecten rollen. Hij kan echter dubbels opnieuw rollen op een Focus Power Test om te voorkomen dat hij in de Psychic Phenomena -tabel moet rollen.

Zoals je hebt aangegeven, zeggen de regels ook dat hij een lot kan uitbranden om zijn naderende ondergang te voorkomen. Merk op dat het zegt dat ze het overleven, maar slechts nauwelijks. Gezien wat er net met de psyker is gebeurd, is hier veel ruimte voor wat GM-magie. Een demon verschijnt in zijn plaats en brengt hem opzij op 2d10 meter en doet de equivalente hoeveelheid valschade, verschijnt levend maar op een demonenwereld binnen het oog van angst, of gaat misschien in de scheur maar komt in de toekomst (precies zoals de party stuurt de demon in of heeft hem het meest nodig).

    
antwoord gegeven 14.05.2015 / 23:49