Kan een War Magic-wizard meerdere stroomstoten krijgen met één casting van Dispel Magic?

6

Ik keek naar wizard-subklassen voor een nieuw personage, toen ik een Reddit-reactie dat zegt dat als een War Magic wizard magie verdrijft op een object dat wordt beïnvloed door meerdere spreuken, ze een Power Surge krijgen voor elke spell die wordt verdreven.

De War Magic wizard Power Surge-functie (XGtE, p.60) zegt:

Whenever you successfully end a spell with dispel magic or counterspell, you gain one power surge, as you steal magic from the spell you foiled.

RAW :
Ik denk dat de commentator correct is en een cast van magie verdrijven kan je meer dan één stroomstoot opleveren. Er staat "Wanneer je een spreuk beëindigt" die ik als geen limiet per casting neem, zoals het zou zeggen "Eenmaal per betovering, wanneer je een betovering beëindigt" in plaats daarvan, als dat het geval zou zijn.

RAI :
Zien hoe je prestidigitation 3 keer kunt casten en 3 doorlopende effecten op één object kunt hebben, en het verdrijven om onmiddellijk 3 stroompieken te krijgen omdat je slechts een spellingslot van het derde niveau verliest, ik kan niet geloven dat het bedoeld is .

Kan een War Magic-wizard op basis van RAW alleen magie verdrijven en meerdere stroomstoten krijgen?

    
reeks RallozarX 18.01.2019 / 02:00

1 antwoord

4

Ja, je kunt meerdere stroomstoten krijgen met één verwerpmagie

Je interpretatie van RAW is correct, als je een spreuk beëindigt, krijg je een stroomstoot. Magische weergaven verdrijven :

Choose one object, creature, or magic effect within range. Any spell of 3rd level of lower on the target ends. If the spell is 4th level of higher, make a check using your spellcasting ability. The DC is 10 + the spell's level. On a success, the spell ends.

Wanneer u iets target met meerdere spreuken die het beïnvloeden, beëindigt u ze allemaal (als u de controle uitvoert op > = 4th-niveau) en krijgt u een stroomstoot voor elk.

Het is echter mogelijk dat uw exploit om 3 kosten te verkrijgen via prestidigitation niet werkt. Power Surge bevat de tekst:

... as you steal magic from the spell you foiled.

Ik interpreteer dit om te zeggen dat je toverspreuken moet beëindigen die ofwel zijn geworpen door een ander wezen of een spreuk die je niet kunt negeren. Spreuken die je kunt kiezen om te negeren en die je naar keuze verwijdert, lijken niet echt "verijdeld". Ik geloof dat RAI is om dit niet te laten werken. Als een andere caster prestidigitation op deze manier zou gebruiken, zou het waarschijnlijk werken.

Deze Sage Advice bespreekt welke spreuken magie verdrijven om worden afgewezen.

Can a Spellcaster Dismiss a Spell After Casting It?

You can’t normally dismiss a spell that you cast unless (a) its description says you can or (b) it requires concentration and you decide to end your concentration on it. Otherwise, a spell’s magic is unleashed on the environment, and if you want to end it, you need to cast dispel magic on it.

    
antwoord gegeven 18.01.2019 / 02:25