Kunnen konvooien dieren zwermen bijeenroepen?

11

De betovering toveren dieren (PHB, blz. 225) zegt:

You summon fey spirits that take the form of beasts and appear in unoccupied spaces that you can see within range. Choose one of the following options for what appears:

  • One beast of challenge rating 2 or lower

  • Two beasts of challenge rating 1 or lower

  • Four beasts of challenge rating 1/2 or lower

  • Eight beasts of challenge rating 1/4 or lower

Is het mogelijk voor toveren dieren om een "zwerm X" wezen op te roepen, zoals een zwerm ratten of een zwerm insecten ?

Aan de ene kant zie ik hoe het antwoord ja zou kunnen zijn, simpelweg omdat het technisch van het type beest is en binnen het juiste CR-bereik ligt, dus RAUW zou het mogelijk moeten zijn om bijvoorbeeld vier zwermen insecten bijeen te roepen.

Maar aan de andere kant kan ik ook zien hoe het antwoord nee kan zijn, omdat het in tegenspraak is met het idee dat je een specifiek aantal beesten oproept, en zwermen worden beschouwd als een "middelgrote zwerm van kleine wezens", wat veel betekent wezens, veel meer dan toveren dieren zeggen dat het kan oproepen (dwz het aantal individuele beesten in vier zwermen insecten is VEEL meer dan "vier beesten").

Welke interpretatie is correct (of is er een derde interpretatie)?

Houd er rekening mee dat D & DBeyond niet helemaal synchroon loopt met de boeken op dit ; in de beschrijving van de toverdieren spell, bevat dit een voorbeeld van beesten, waaronder de zwermen, maar een dergelijke lijst verschijnt niet in de spellingbeschrijving van de PHB, wat impliceert dat deze suggesties de mening zijn van het personeel van D & DBeyond, niet van de ontwerpers (waarschijnlijker is het slechts een lijst van elk monster van het type "beest" voor elke CR).

Ook de monsteritems voor de zwermen, bijvoorbeeld zwerm ratten , noemt dit een " Medium beest ", terwijl de MM (blz. 339) ze een " Middelgrote zwerm van Tiny beesten " noemt, en alle zwermen van het Monster Handleiding gebruik deze bewoording.

Echter, zoals opgemerkt door V2Blast, doet de Monster Manual compendium-pagina het correct lijst zwermen als een " Middelgrote zwerm van Tiny beesten ".

Vandaar geef ik er de voorkeur aan dat antwoorden worden afgeleid van de boeken in plaats van D & DBeyond waar ze verschillen . Merk ook op dat, hoewel ik de ontwerpers hierboven vermeldde, dit geen vraag van ontwerper-redenen is; dit is een RUWE vraag. Als er toevallig een Jeremy-tweet is die dit verduidelijkt, geweldig! Maar een ruw antwoord is waar ik naar op zoek ben als zo'n tweet niet bestaat.

    
reeks NathanS 10.08.2018 / 13:21

2 antwoord

12

Geen; toverdieren roept een bepaald aantal beesten van een bepaalde CR op, niet een zwerm van hen

Zoals geschreven, roept toverdieren een bepaald aantal beesten op en een zwerm is een verzameling van een onbepaald aantal wezens. Zoals de Monsterhandleiding aangeeft, is een zwerm een "Medium zwerm van Tiny beesten"; een zwerm is geen enkel "beest". De wezens in een zwerm worden niet behandeld als afzonderlijke entiteiten bij het behandelen van de collectieve groep als een zwerm.

Zo komt een zwerm van welk dier dan ook niet in aanmerking voor een van de vier opties die worden genoemd in de toverdieren spreuk

De ontwerpers zijn consequent in hun uitspraken over zwermen: ze zijn geen enkel beest. Ze hebben deze exacte vraag niet behandeld in het Sage Advice Compendium of op Twitter, maar ze hebben soortgelijke vragen over zwermen aangepakt.

Jeremy Crawford, officiële regelsontwerper voor 5e, reageert op een vraag over het gebruik van Wild Shape om hier een zwerm te worden :

Druid Wild Shape: 1) Can only be used to take the form of "beast" type? 2) Can be used to become a Swarm of Bats?

Wild Shape lets you transform into a single beast. A swarm is a collection of beasts, not one.

Crawford beantwoordt hier dezelfde vraag opnieuw :

can druids wild shape into swarms?

Wild Shape isn't intended to turn you into a swarm. It turns you into one beast.

Chris Perkins, een andere ontwerper voor 5e, spreekt dezelfde vraag aan (gevraagd door een ander persoon ) hier :

Can Druids use Wild Shape to turn into swarms of animals?

A swarm isn't a single creature, so no.

En Mike Mearls, co-creator en ontwerper voor 5e, weegt hier in :

Can druids Wild Shape into swarms?

do not believe so

En op een niet-Wild Shape-gerelateerde notitie, antwoordt Crawford hier op een vraag over de Trident of Fish Command (kan worden gebruikt om dominate beast te casten over "een beest met een aangeboren zwemsnelheid") en of een zwerm telt als een vis voor het doel van die targeting :

Would a swarm of quippers count as one or multiple fish when it comes to things like the trident of fish command?

A swarm is a collection of creatures, so a swarm of quippers counts as multiple fish.

Zoals je kunt zien, geven zowel RAW als RAI aan dat een zwerm niet "één beest" is, maar eerder een verzameling beesten.

    
antwoord gegeven 10.08.2018 / 14:10
3

RAI lijkt nee. *

Wild Shape lets you transform into a single beast. A swarm is a collection of beasts, not one.

Terwijl we oorspronkelijk over de wildvorm spraken, kan hetzelfde citaat in dit onderwerp worden gebruikt. Dat betekent dat "Eén beestje van uitdaging 2 of lager" geen zwerm X-beest kan zijn.

Je kunt nog steeds proberen om de "8 dieren van 1/4 of lager" te gebruiken om 8 ratten te krijgen en te zeggen dat elke 4 een zwerm is. Dat zou echter helemaal aan de DM zijn om te beslissen.

*: overgenomen van this vraag. Met dank aan V2Blast

Ik zou nog steeds ja beslissen. Je kunt de zwerm X als schepsel oproepen.

Ik heb twee punten bedacht die dit ondersteunen.

  • Actie-economie
  • Maak kennis met het bouwen van XP

Dus het eerste punt dat een zwerm X aangaat, is een enkel wezen omdat ze 1 actie krijgen, ongeacht hoeveel kleine X's het moet bevatten. Als ze inderdaad ... laten we zeggen 12, zouden kleine wezens elk een afzonderlijke actie / beweging enz. Hebben.

Tweede punt kijkt naar het ontmoetingsgebouw met zwermen. Elke zwerm wordt beschouwd als een enkel wezen met een enkele CR-beoordeling. Ze tellen ook als een enkel wezen bij het bepalen van de XP-modifier voor het hebben van meerdere monsters in een ontmoeting.

Helaas is dit nog steeds dubbelzinnig vanwege de bewoordingen van de spreuk- en zwermwezens. Ik sta er echter op dat als ze in een enkel stat-blok zitten, ze één enkel schepsel zijn voor alle mechanische doeleinden.

Ik heb geen persoonlijke ervaring met het oproepen van zwermen, uiteraard, en meestal gaan we met "caster kiest voor CR, DM beslist wat je krijgt". Als DM's er niet zeker van zijn dat ze gewoon geen zwermen betrokken zullen krijgen.

    
antwoord gegeven 10.08.2018 / 13:54