Hebben Grave Domain-klerken de extra Spare the Dying-voordelen als ze de betovering al kennen?

6

De Grave Domain Cleric leert de spaar de sterfgevallen cantrip op niveau 1 via de klasfunctie Circle of Mortality, die hen ook extra voordelen biedt. Een deel van de beschrijving van de functie zegt (XGtE, blz. 20):

... In addition, you learn the spare the dying cantrip, which doesn't count against the number of cleric cantrips you know. For you, it has a range of 30 feet, and you can cast it as a bonus action.

Maar wat als ik meeklasse in cleric en ik heb al de reserve voor de stervende cantrip (bijvoorbeeld door Magic Initiate eerder te nemen of, in mijn geval, via oorspronkelijk een Warlock met The Undying beschermheer, die deze cantrip ook op niveau 1 toekent)?

Vergelijkbare bonus-cantrips hebben meestal meer de vorm van Light Domain Cleric (PHB, blz. 61) :

When you choose this domain at 1st level, you gain the light cantrip if you don't already know it.

De functie Circle of Mortality class zegt niet zoiets als "als je het nog niet weet". Dus, als ik de cantrip al heb, tellen de extra voordelen toch mee (dwz groter bereik en optie om het uit te zetten als een bonusactie) omdat dit klassenkenmerk niet degene was die me toestemming gaf deze cantrip in de eerste plaats ?

    
reeks NathanS 10.07.2018 / 10:34

3 antwoord

15

Je leert het en het werkt

Het is mogelijk om dezelfde cantrip uit meerdere klassen te gebruiken, tenzij een functie specifiek zegt dat u " het alleen krijgt als u het nog niet weet" . Als je de vuurbalk-cantrip als een tovenaar hebt, kun je hem nog steeds kiezen als je een tovenaar van niveau 1 wordt, wat betekent dat je er een hebt die intelligentie afleest en een die charisma afvlakt.

Je hebt nu effectief de stervende twee keer gespaard, in twee verschillende spellinglijsten. Ik ben niet 100% zeker als de RAW-implicatie van "Voor jou, het " impliceert dat de versie die je van een andere klas krijgt nog steeds een normale actie van het aanraakbereik is of dat "het" impliceert alle versies van de cantrip die je kent, maar dat is nauwelijks een probleem als je gewoon kunt kiezen om die versie niet te casten, het heeft toch geen op attributies gebaseerde schaalverdeling.

    
antwoord gegeven 10.07.2018 / 10:57
2

Ja, u krijgt de andere voordelen

De functie Sterftecijfer geeft geen uitzonderingen / beperkingen op hoe / wanneer u die extra voordelen mag gebruiken; het zegt gewoon dat je ze wint. Dit betekent dat wanneer u de stervende reserveert, u deze kunt casten als een bonusactie of als een actie - en je kunt het werpen op een bereik van maximaal 30 voet.

Ook volgens de regels voor spellingcasters met meerdere klassen :

You determine what spells you know and can prepare for each class individually, as if you were a single-classed member of that class.

Omdat sparen van de stervende op geen enkele manier afhankelijk is van je spellingvermogen (er wordt geen spreukaanval uitgevoerd of sparen opslaan DC dat het doel moet sparen tegen), is er geen specifieke voordeel of verschil om het te kennen via meerdere klassen / functies.

    
antwoord gegeven 10.07.2018 / 11:12
1

Ja, en je hebt een eerdere keuze verspild.

Alle andere voordelen van Circle of Mortality zijn nog steeds van toepassing. Maar je dupliceert geen spreuken die bekend zijn; je kent ze of niet.

Als je Spare the Dying hebt opgepikt van de Magic Initiate feat of door een Divine Soul tovenaar te zijn, dan krijg je geen vervanging omdat het al niet meetelt voor het aantal clerici cantrips die je kent. Als je het eerder hebt opgepakt via het Schaduwboek van Warlock, dan heb je het boek niet langer nodig om de cantrip uit te voeren; in wezen verspillen een van die drie picks.

Een toegeeflijke DM in een homegame kan je de cantrip uit een Schaduwboek laten halen als het origineel wordt vernietigd en een nieuw koopje wordt gesloten met de beschermheer. Je zou het niet toestaan in een AL-spel. Maar als je AL speelt, kun je je personage zoals je wilt herbouwen vóór het vijfde niveau.

    
antwoord gegeven 02.09.2018 / 17:24