Hoe verwerkt Pact of the Blade magische gepaarde wapens?

-5

Pact of the Blade geeft je een melee-wapen naar keuze of stelt je in staat om een wapen te binden dat je al hebt, behalve Artifact-wapens.

Maar als het wapen een gepaarde reeks is, is de band dan van invloed op beide?

Als ik bijvoorbeeld 'Twin Fangs' heb gemaakt, een paar magische +1 dolken; bindt u beiden of bent u alleen gebonden aan één en bent u gedwongen om de andere te dragen? Wat als het gepaarde wapen niet functioneert of de functie verliest zonder het andere?

    
reeks Jhyarelle Silver 09.07.2017 / 12:29

3 antwoord

18

Gepaarde wapens bestaan niet in D & D 5e

Andere systemen hebben dit concept misschien, maar niet dit systeem. Als je ze in je spel zou introduceren, dan is dat homebrew, waar het vanillestelsel geen regels voor zou hebben. Dus als het in het spel wordt geïntroduceerd, is er geen antwoord dat de kernregelboeken u kunnen geven.

    
antwoord gegeven 09.07.2017 / 12:55
3

Zoals opgemerkt door Markovchain bestaan gepaarde wapens niet in D & D5e. Aangezien je thuis begint met het brouwen van de wapens, lijkt het het beste dat je ook een huisregel over deze kwestie hebt gemaakt. Als je iets aan het spel gaat toevoegen, denk dan altijd na over hoe dit van invloed zou kunnen zijn en welke accommodaties je misschien moet maken om de toevoeging te implementeren. Het beste wat u in dit geval kunt doen, is met uw DM spreken en uitzoeken of deze toevoeging eerlijk of gebalanceerd lijkt en vervolgens uitwerken hoe het werkt. Het kan ook goed zijn om de meningen van alle spelers in de sessie te noteren, omdat deze specifieke regel een beetje overmeesterd is, wat de reden is waarom een dergelijke regel in de eerste plaats niet bestaat. Als het gaat om thuisbrouwen, doe dan wat u denkt dat de ervaring van iedereen aan tafel zal verbeteren, niet alleen uzelf of uw karakter.

Door de logica van dit zelfgebouwde 'paar wapens', mechanisch, kun je beslissen dat hij één wapen is met duelwerende eigenschappen, als dat je zal helpen met andere mechanica van je spel.

Er zijn tal van sites en dergelijke op het internet zoals deze die je verder kunnen helpen bij het configureren van je huis regels en homebrews om met het spel en uw specifieke campagne te werken.

    
antwoord gegeven 10.07.2017 / 05:44
2

Hoe verwerkt Pact of the Blade magische gepaarde wapens?

Pact of the Blade PHB p.108

You can transform one magic weapon into your pact weapon by performing a special ritual while you hold the weapon.

Een paar wapens is twee wapens, maar je telt ze. Dus slechts één van een paar kan mogelijk het pactwapen worden.

Als ze niet samen werken, als ze zich in de extra-dimensionale ruimte bevinden, zou de andere daarom niet werken. Als hun magie betekent dat ze niet kunnen worden gescheiden en het afwerpen van het pactwapen zou falen of mogelijk de magie breken, afhankelijk van het oordeel van de DM en de details van de magische items.

    
antwoord gegeven 10.07.2017 / 12:51