Werkt Rain of Steel nog steeds als je blind bent?

11

De stroombeschrijving voor Rain of Steel zegt specifiek dat

Effect: You assume the rain of steel stance. Until the stance ends, any enemy that starts its turn adjacent to you takes 1[W] damage, but only if you’re able to make opportunity attacks.

De beschrijving voor blindheid vermeldt niet specifiek het voorkomen van de mogelijkheid om kansaanvallen te doen, wat lijkt te betekenen dat een geblindeerd personage nog steeds in staat is om kansenaanvallen uit te voeren en daarom nog steeds regen van staal kan gebruiken.

    
reeks Mykroft 11.02.2012 / 22:09

2 antwoord

20

Nee

De reeks voorwaarden die u moet volgen, is een beetje lastig en niet zo voor de hand liggend, maar wordt nog duidelijk uitgelegd in de regels.

  • Geblind [DDI] :

    While a creature is blinded, it can’t see, which means its targets have total concealment against it, and it takes a -10 penalty to Perception checks. It also grants combat advantage and can’t flank.

  • Total Concealment [DDI] :

    [...] Total Concealment (-5 Penalty to Attack Rolls): You can’t see the target. The target is invisible, in a totally obscured square, or in a heavily obscured square and not adjacent to you. [...]

  • Aanval Opportunity [DDI] :

    [...] Able to Attack: You can’t make an opportunity attack unless you are able to make a melee basic attack and you can see your enemy. [...]

  • antwoord gegeven 13.02.2012 / 08:44
    -1

    Ja

    Regen van staal heeft nog steeds invloed op je tegenstanders vanwege de reden die je hebt aangegeven. De voorwaarde Blinded voorkomt Opportunity-aanvallen niet.

    Probeer de namen van de voorwaarden niet letterlijk te interpreteren, anders kom je in de problemen bij lot . Mijn favoriet is dat mensen die geïmmobiliseerd zijn nog steeds kunnen opstaan. Dat komt niet overeen met mijn interpretatie van geïmmobiliseerd!

        
    antwoord gegeven 11.02.2012 / 22:42