Moeten spreuken 4+ worden gegooid, ook al zijn dit tegenovergestelde rollen?

7

Sommige spreuken geven de vijand een tegengestelde controle om het effect te vermijden. Heeft de caster nog steeds minstens een 4+ nodig op de rol of is het voldoende dat deze hoger is dan de tegenoverliggende rol?

Voorbeeld: Burst - de caster rolt een 3. Moeten vijanden in de kegelsjabloon deze 3 op zijn behendigheidsproef verslaan, of is de betovering in de eerste plaats mislukt?

    
reeks TeXter 24.06.2012 / 20:47

2 antwoord

8

Met een Power moet je ze eerst activeren, dus je moet een 4 of meer succes behalen met het casten van de Kracht. Dus voor macht, ja dat doet u.

    
antwoord gegeven 24.06.2012 / 21:08
5

Als er in het algemeen geen 'tegenovergestelde rol' staat, worden de regels voor tegengestelde regels niet gebruikt.

In het bijzonder vereist het gebruik van Burst een casting-rol van 4 of beter om de spreuk uit te spreken met behulp van de normale, ongehinderde eigenschapstestregel. Pas als de spreuk is gegoten, plaats je de kegelsjabloon. Nadat u de kegelsjabloon hebt geplaatst, krijgen en doelen een Agility-rol om de schade te voorkomen, waarbij de oorspronkelijke gietrol als doelnummer wordt gebruikt.

Deze procedure onderscheidt zich van een tegenovergestelde rol: de rollen worden in de tijd gescheiden en beide kunnen slagen. Als het eigenlijk een tegenrol was, dan zouden ze tegelijkertijd gebeuren en alleen de winnaar krijgt wat ze willen bereiken. Dat wil zeggen, als Burst een tegengestelde rol gebruikte, zou elk doelwit dat de werprol versloeg ervoor zorgen dat de spreuk nooit zou plaatsvinden. Dat zou een vreemde manier zijn om een 'vlammenwerper'-kracht te modelleren, daarom gebruikt hij daarom geen tegengestelde rol.

    
antwoord gegeven 01.05.2013 / 19:26