Dual wielder en polearm master feat combo, heb ik het goed?

10

De dual wielder-prestatie stelt mij in staat om met één hand wapens te gebruiken voor gevechten met twee wapens. De polearm-meester stelt me in staat om mijn reactie te gebruiken wanneer iemand mijn bereik bereikt.

Als ik zou vechten met een langzwaard aan de ene kant en een kwartslagstaf in de andere, zou ik alle volgende opties voor aanvallen hebben:

  • Aanvalsactie voor langzwaarden, bonusactie voor meerdere spelers
  • Quarterstaff-aanvalsactie, lange-zin-bonusactie
  • Quarterstaff-aanvalsactie, quarterstaff-bonusactie met 1d4 als schadedood

En ik zou mijn reactie kunnen gebruiken om met de quarterstaff aan te vallen wanneer iemand mijn bereik bereikt.

Klopt dat?

Ik stel deze vraag om beter te begrijpen hoe de vechtstijlen en de prestaties in D & D 5e werken. Ik ben er vrij zeker van dat het sub-pari zou zijn om die twee heldendaden echt te combineren.

    
reeks Umbranus 29.08.2016 / 15:19

1 antwoord

13

Ja, dat klopt. Met Dual Wielder kun je niet-lichte eenhandige wapens gebruiken voor twee-armige gevechten, die zowel lange slagzwaarden als kwartestokers zijn. En Polearm Master werkt zolang je maar één van de vermelde wapens voor je Attack-actie gebruikt.

Let op: dit betekent dat als je Extra Aanval hebt, je geen langzwaard, kwartstarrière, quarterstaff-bonusactie kunt doen - je moet het puur quarterstaff-aanvallen houden.

En zoals je zegt, kun je een gelegenheid aanvallen wanneer vijanden je bereik binnentreden. Interessant genoeg hoef je die aanval niet te doen met je quarterstaff! Ik was verrast, maar hier staat wat er staat:

While you are wielding a glaive, halberd, pike, or quarterstaff, other creatures provoke an opportunity attack from you when they enter the reach you have with that weapon.

Errata veranderde het van "wanneer ze je bereik binnengaan" naar "wanneer ze het bereik bereiken dat je hebt met dat wapen", maar je bereik met je quarterstaff en je langzwaard is hetzelfde, dus technisch gezien kun je die aanval nemen met je langzwaard als je wilt!

    
antwoord gegeven 29.08.2016 / 15:34