Wordt er een aanval uitgevoerd met een niet-gedraaide Dancing Sword die door het personage of door het zwaard zelf wordt beschouwd?

31

Een Dancing Sword kan door de controller worden gestart om aanvallen op het bereik te maken:

You can use a bonus action to toss this magic sword into the air and speak the command word. When you do so, the sword begins to hover, flies up to 30 feet, and attacks one creature of your choice within 5 feet of it. The sword uses your attack roll and ability score modifier to damage rolls.

We weten dat het zwaard de statistieken van de controller gebruikt om te raken en schade aan te richten. Wat niet duidelijk is, is:

Wordt deze aanval beschouwd als gemaakt door het personage of door het zwaard zelf?

Het antwoord op die vraag heeft consequenties, aangezien de mogelijkheden van meerdere tekens de trigger gebruiken wanneer u een aanval uitvoeren

.

Een Paladin van het 11e niveau kan bijvoorbeeld Verbeterde goddelijke smiet gebruiken wanneer hij aanvalt (nadruk van mij):

Whenever you hit a creature with a melee weapon, the creature takes an extra 1d8 radiant damage. If you also use your Divine Smite with an attack, you add this damage to the extra damage of your Divine Smite.

Als het het zwaard is dat wordt geraakt, kan Divine Smite - verbeterd of niet - op die manier worden afgeleverd.

Een ander voorbeeld (bijvoorbeeld) is de Sneak Attack van de Rogue. vermogen, ervan uitgaande dat het Dancing Sword een finesse-wapen is en aan de andere criteria is voldaan.

Een citaat uit een spelregelboek, de gameontwerpers of een officiële vraag & antwoord zou worden verwelkomd.

Het onderwerp is hier gedeeltelijk besproken - Kan een paladin zijn goddelijke smite / verbeterde goddelijke smite gebruiken bij het gebruik van de tentakelstok? - maar ik heb het gekozen antwoord niet doorslaggevend gevonden. Bovendien hoeft het Dancing Sword, in tegenstelling tot de Tentacle Rod, niet vastgehouden te zijn om een aanval af te leveren.

    
reeks Meta4ic 23.08.2018 / 15:03

1 antwoord

44

Het zwaard zelf maakt de aanval, het gebruikt alleen je modifiers

Het dansende zwaard itembeschrijving zegt (nadruk van mij):

...the sword begins to hover, flies up to 30 feet, and attacks one creature of your choice within 5 feet of it.

While the sword hovers, you can use a bonus action to cause it to fly up to 30 feet to another spot within 30 feet of you. As part of the same bonus action, you can cause the sword to attack one creature within 5 feet of it.

Vergelijk dit met een vergelijkbaar effect, de spirituele wapen -spelling

When you cast the spell, you can make a melee spell attack against a creature within 5 feet of the weapon.

In het geval van het dansende zwaard, wordt er niet naar verwezen als je een aanval uitvoert. Het zwaard is altijd het ding dat aanvalt, het gebruikt alleen je modifiers.

Op basis hiervan kunnen we concluderen dat de aanvallen van het zwaard niet door jou zijn gemaakt. Als het de bedoeling was dat de aanvallen van zwaarden van jou zouden komen, zou het een soortgelijke bewoording hebben als spirituele wapens . Dat wil zeggen, het zou iets zeggen in de trant van "je kunt een melee aanval maken tegen één wezen ..."

Om die reden zijn effecten die van toepassing zijn wanneer u met een melee-aanval wordt geraakt niet van toepassing op de aanvallen die door het zwaard worden uitgevoerd terwijl het zweeft.

    
antwoord gegeven 23.08.2018 / 15:23