Is er een boete voor "reikende in melee"?

11

Als je afstandswapens gebruikt, krijg je een -4 strafpunt als je in een gevecht schiet. Bereikwapens worden beschouwd als melee-wapens, maar ze gebruiken verschillende aanvalsregels als het gaat om het bepalen van de dekking.

Omdat de regel voor het schieten naar melee een vergelijkbare aard lijkt te hebben (een kleiner venster krijgen van wanneer en wat je kunt raken), denk je dat het gebruik van een reachwapen om een wezen aan te vallen dat betrokken is bij melee combat ook mogelijk is. maken de boete "in melee".

Is dit het geval?

    
reeks leokhorn 20.10.2013 / 12:10

2 antwoord

11

Ja en nee

When making a melee attack against a target that isn't adjacent to you (such as with a reach weapon), use the rules for determining cover from ranged attacks.

Dit betekent dat als je een tegenstander aan de andere kant van een lage muur aanvalt, een ander wezen, of iets dat normaal als dekking behandeld zou worden als je zou schieten / een wapen zou gooien naar die tegenstander. Maar als er niets tussen u en het vierkant van het doel is dat dekking zou genereren, dan is er geen straf. Je kunt zonder moeite scoren met bereikwapens.

To determine whether your target has cover from your ranged attack, choose a corner of your square. If any line from this corner to any corner of the target's square passes through a square or border that blocks line of effect or provides cover, or through a square occupied by a creature, the target has cover

Bovendien is de enige boete voor het gebruik van een reekwapen in melee (omdat het wordt behandeld als een 'Ranged'-aanval) dat van de dekkingstraf. Precise-opname is niet nodig.

    
antwoord gegeven 20.10.2013 / 17:18
1

When making a melee attack against a target that isn’t adjacent to you (such as with a reach weapon), use the rules for determining cover from ranged attacks.

Wat belangrijk is met dit citaat is dat het afkomstig is uit een sectie genaamd Cover , dus mijn beste gok is dat het gewoon wordt gebruikt om omslagproblemen aan te pakken, en niet om "in een melee te schieten" die is een ander soort probleem.

Dus de -4 aanvalsboete zou niet van toepassing zijn.

    
antwoord gegeven 16.10.2018 / 15:02