Multi-hit spell - Meerdere kleinere concentratiecontroles of één grotere?

2

Enkele spreuken zoals magische raketten en scorching ray kan meerdere keren een doel treffen. Ik heb recentelijk reden gehad om te overwegen om een spreuk te gebruiken om de spreuk van een tegenstander te verstoren - en realiseerde me dat ik niet zeker weet hoe multi-hit spreuken en concentratiecontroles samenwerken.

Hoeveel concentratiecontroles moet een spellcaster maken als hij tijdens het spellen met meerdere treffers wordt geraakt door een enkele spreuk? Moet de schade van de betovering worden opgeteld voor één grote cheque? Of moet elke treffer een afzonderlijke cheque afdwingen en meerdere kansen krijgen om te rollen?

PFSRD: Magisch hoofdstuk, concentratiekop, subrubriek spellen :

If you are affected by a spell while attempting to cast a spell of your own, you must make a concentration check or lose the spell you are casting. If the spell affecting you deals damage, the DC is 10 + the damage taken + the level of the spell you're casting.

Afhankelijk van deze regel kan dit dingen compliceren of vereenvoudigen. Het lijkt misschien alsof we de subkop van de blessure die we waarschijnlijk allemaal al kennen, overrulen.

Het geaccepteerde antwoord is waarschijnlijk het hoogste antwoord in deze hiërarchie:

391.133     
reeks gatherer818 27.01.2016 / 10:09

1 antwoord

2

Elke bron van schade telt voor een nieuwe concentratiecontrole en geldt ook als een enkele aanval voor alles wat een magische aanval zou kunnen beïnvloeden, zoals precisieschade .

Een voorbeeld van een dergelijke interactie is Ice Storm , die schade veroorzaakt aan 3d6 en 2d6 punten van vorstschade. Je moet de schade van de twee typen optellen (pas eventuele vorstbestendigheid toe voordat je dit doet), omdat ze afkomstig zijn van dezelfde bron van schade, en vervolgens je concentratiecontrole .

.

Terwijl andere spreuken, bijna alle spreuken die meerdere aanvalsrollen vereisen, elke hit als een andere aanval tellen, zijn het andere bronnen, zoals Scorching Ray .

Als u wordt aangevallen met een Ice Storm -spelling, moet u uw -concentratie eenmaal verdrinken tegen DC 10 + totale schade . Als u echter wordt geraakt door een Scorching Ray -spelling, moet u 10 + schade eenmaal per aanvalsrol uitvoeren tegen degene die schade heeft veroorzaakt.

Houd hier rekening mee dat meerdere bronnen van schade nooit zullen worden gestapeld wanneer u de concentratie controleert, controleer DC.

    
antwoord gegeven 27.01.2016 / 11:39