Is een toverdrankje met de Enlarge-spreuk stapelbaar?

7

Als ik een drankje van groei drink, en een wizard cast vergroten / verkleinen op mij, voegen ze samen toe als afzonderlijke effecten om te geven ik 2 maten groter of overschrijf ik elkaar gewoon en geef me de betere duur?

Vragen om het aangrijpen van gigantische wezens als een grote speler.

    
reeks Chris Boucher 14.06.2017 / 03:31

1 antwoord

18

Geen. Dat doen ze niet.

Het toverdrank stelt:

When you drink this potion, you gain the "enlarge" effect of the enlarge/reduce spell for 1d4 hours (no concentration required).

Als een wizard vergroten / verkleinen op u uitzendt, ervaart u nu hetzelfde magische effect tweemaal tegelijkertijd. Het zou niet anders zijn als twee tovenaars dezelfde betovering op u zouden hebben zelfde tijd.

Omdat dezelfde game-effecten elkaar niet overlappen, heeft het toverdrankje geen invloed op de vergroting / verkleinen spreuk

DMG Errata.

Combining Game Effects (p. 252) [...] "Different game features can affect a target at the same time. But when two or more game features have the same name, only the effects of one of them -- the most potent one -- apply while the durations of the effects overlap. [...] Game features include spells, class features, feats, racial traits, monster abilities, and magic items."

    
antwoord gegeven 14.06.2017 / 03:38