Is er een nadeel aan een Vampire die een Undead Bane wapen hanteert?

5

Om een of andere reden herinner ik me dat Bane-wapens problemen veroorzaakten voor de wielder als de wielder naar de Bane werd getypt. Zoals een Vampire die een Undead Bane foelie of een Elf hanteert met een Elf Bane bijl. Ben ik iets verkeerd aan het herinneren of is er ergens een regel over die ik niet kan vinden?

    
reeks Dorian 09.06.2018 / 15:49

2 antwoord

6

Er is geen nadeel voor een vampier die een wapen hanteert met de Undead Bane speciale vaardigheid .

Gaand bij het kernregelsboek is het relevante onderscheid hier tussen Bane-wapens, wrede wapens en wapens die er een zijn van: ('Heilig', 'Onheilig', 'Axiomatisch' of 'Anarchistisch')

Een wapen met de speciale mogelijkheid Bane :

excels against certain foes. Against a designated foe, the weapon’s enhancement bonus is +2 better than its actual bonus. It also deals an extra 2d6 points of damage against such foes.

De regels vermelden niet dat dit iets doet tegen de wielder.

Ervan uitgaande dat je vampier Lawful Evil is, wil het geen Holy Anarchistisch wapen. Specifiek kijken naar de speciale mogelijkheid Holy :

A holy weapon is imbued with holy power. This power makes the weapon good-aligned and thus bypasses the corresponding damage reduction. It deals an extra 2d6 points of damage against all creatures of evil alignment. It bestows one permanent negative level on any evil creature attempting to wield it.

Een Anarchic -wapen werkt tegen wettige wezens manier een Heilige wapen werkt tegen kwade wezens.

boosaardige wapens:

deal an extra 2d6 points of damage to the opponent and 1d6 points of damage to the wielder.

Een knotsgek wapend wapen met de speciale Disruption vermogen kan je vampier echt verpesten als het wapen wordt genomen en tegen hem wordt gebruikt:

A disruption weapon is the bane of all undead. Any undead creature struck in combat must succeed on a DC 14 Will save or be destroyed.

Afgezien van dat risico, is er geen regel die ik kan vinden die zegt dat een vampier zo'n wapen niet in gevechten kan hanteren.

antwoord gegeven 10.06.2018 / 19:25
5

Je zou kunnen denken aan de D & D 3.0-regel dat een ranger zijn eigen type niet kon kiezen voor een favoriete vijand tenzij hij slecht was. Die regel is verwijderd in de 3.5-versie en is zeker nooit toegepast op de Pathfinder-ranger.

Bane -wapens werden ook nooit onder die regel opgenomen.

    
antwoord gegeven 09.06.2018 / 15:58