Regels om beweging in een tegenstanderruimte te beëindigen?

8

Is er een manier in Pathfinder om uw verkeer in een andere wezensruimte te beëindigen? Laten we de speciale uitzonderingen negeren voor wezens met zeer verschillende grootten.

De regels bevatten de nogal absolute verklaring dat

You can't end your movement in the same square as another creature unless it is helpless.

Ze verduidelijken dat verder

Sometimes a character ends its movement while moving through a space where it's not allowed to stop. When that happens, put your miniature in the last legal position you occupied, or the closest legal position, if there's a legal position that's closer.

Ik had kunnen zweren dat er in 3.5 regels waren die, als je gedwongen werd een eind te maken aan de beweging in de ruimte van een andere schepsel, je uiteindelijk vatbaar zou worden. En ik kan me in ieder geval een scenario voorstellen waarin de bovenstaande regels uiteenvallen - door een rij van meerdere vijanden tuimelen en dan bijvoorbeeld door een AoO worden uitgeschakeld. Er zijn zelfs (gekunstelde) scenario's waarbij er misschien geen legale plaats is om te verplaatsen, zoals barrières die worden geactiveerd bij gereedschappen.

Is er iets dat ik mis in de PF-regels, of zijn ze zo absoluut als ze lijken?

bewerken: Hier is een iets leuker voorbeeld: cast reduceren persoon op een halfling, cast vergroten persoon op een mens - nu kunnen ze naar dezelfde ruimte gaan vanwege de uitzonderingen op grootte. Verwelkom de spreuken. :)

Ik ga er nu echter van uit dat KRyan hier is en dat er eenvoudig geen regels zijn. Ik keek overal naar het "geforceerde vatbare" ding waarvan ik dacht dat ik het vanaf 3.5 herinnerde, en ik denk dat het gewoon een huisregel moet zijn geweest. (Hoewel ik deze zal blijven gebruiken, omdat dit logischer voor mij is.)

    
reeks starwed 11.01.2013 / 21:55

3 antwoord

6

Ik geloof dat je onjuist bent; Ik denk niet dat neerslachtigheid ooit een regel was. Daar zijn regels om opzettelijk de ruimte van een wezen binnen te gaan dat veel groter is dan jij, maar ze hoeven niet te vallen.

En dat scenario wordt niet echt afgebroken. Je gaat gewoon naar de dichtstbijzijnde juridische ruimte, met name de laatste die je bezet, tenzij er andere zijn die dichterbij zijn. Dit kan ertoe leiden dat je misschien een redelijke afstand aflegt, maar dat is hoe het werkt. En trouwens, dat is sowieso een nogal onwaarschijnlijk scenario.

    
antwoord gegeven 11.01.2013 / 23:41
2

Het vinkje krijgt very moeilijk als je door meerdere vijanden beweegt . Je krijgt een +5 DC voor het verplaatsen door de ruimte van een vijand en vervolgens een extra +2 voor elke extra vijand op het door jou gewenste pad. Als er veel mensen zijn, dan zal dat een heel moeilijke controle zijn om te slagen. Merk op dat dit nog steeds een single worp is van de speler voor alle vijanden. Dat betekent dat je speler meteen faalt als ze de worp missen. Het betekent ook dat je hun val mag beëindigen op elk gewenst moment langs het door jou gekozen pad. Misschien wil je een faalpunt kiezen dat ergens in de buurt van een niet-bezette ruimte ligt.

Waar dit lastig wordt, is met tegenstanders met uiteenlopende CMD's. Als dat het geval is, dan kan de speler redelijkerwijs voorbij sommige vijanden zijn gekomen, maar anderen niet. Maar zelfs dan zullen de vijanden met de hogere CMD's meestal de frontlinie zijn, zodat je nog steeds direct faalt. In het zeer zeldzame geval waar de eerste paar vijanden een CMD hebben die laag genoeg is om de speler mogelijk te hebben gepasseerd en daarna mislukte tegenstanders, moet je misschien iets gecompliceerds beoordelen ( hoewel ik in de verleiding kom om nog steeds een insta-fail te beslissen om de complicaties te vermijden).

Enkele off-the-cuff richtlijnen voor arbitrage op dat moment (dat wil zeggen, het evangelie volgens mij):

  • Zorg ervoor dat de tumbler een ruimte had om te bereiken dat legaal was - een plan van een soort dat zou hebben geresulteerd in een legale beweging als de dingen niet waren verdwenen peervormige. Normaal gesproken, volgens de tuimelregels voor acrobatiek, betekent dat betekent dat er een open ruimte is niet te ver weg (tenzij ze de Fast Tumble talent).
  • Bepaal waar het incident zich heeft voorgedaan. Wie had de hogere CMD?
  • Als er een spatie is binnen ongeveer 10 'van het ongeluk, zou ik ze in die ruimte plaatsen onder de reden dat ze faalden. Als de dingen verschrikkelijk zijn en / of die ruimte een beetje uitsteekt, zou ik ze nog een acrobatiek laten controleren om te zien of ze het voor elkaar krijgen om op hun voeten te landen.
  • Als er geen redelijke ruimte is, wordt het leuk.
    • Als ze er zijn als het resultaat van een reis, zou ik ze dezelfde ruimte laten innemen als een vijand, maar gevoelig. Zo niet, dan zou ik waarschijnlijk toestaan dat een reflex-redding gevoelig wordt, maar hoe dan ook, combat-modifiers zullen dik op de grond liggen totdat mensen een back-up maken. Sommige van die modifiers zullen tegen de vijand van toepassing zijn als de zaken krap worden.
    • Als er verzwarende omstandigheden zijn (zoals dat ze een rol slecht hebben gefaald of de vijand een uitstekende opname heeft gekregen), kan ik een verbluffende of geschokte toestand toevoegen.
    • Als de vijand een grapple-aanval heeft, of als hij om de een of andere reden op de grond rond rolt, zou ik de vijand automatisch een grapple-check geven voor de kicks.
    • Als de vijand slamaanvallen heeft en je speler gevoelig is in hun ruimte, zou ik ze kicks noemen zolang de pc op de grond ligt.
    • Ik zou overwegen een staande vijand een speler te geven die gevoelig is voor een reflex in het veld, behalve om op de been te blijven vanwege een wankele houding.
antwoord gegeven 12.01.2013 / 01:45
1

Pathfinder is hier nogal schokkend consistent over. Zelfs de regels voor het vastgrijpen maken het expliciet dat de tegenstanders niet in dezelfde ruimte zijn, en de knijpregels vermelden zeker dat je niet kunt eindigen met je beurt die door een wezen wordt geperst. Dus, ja, de regels zijn absoluut: niet klimmen op draken, niet onderover vallen onder de kobolds waar je doorheen probeerde te tuimelen.

    
antwoord gegeven 18.01.2013 / 22:03