Kan een Zen Archer Monk die een volledige aanval maakt, snatchpijlen gebruiken?

7

Kan een zen-boogschuttermonnik die een volledige aanval uitvoert met een handboog reageren op een daaropvolgende aanval op hem met afgebogen pijlen? Of heeft de volledige aanval beide handen nodig tijdens zijn hele beurt?

    
reeks Rowley Falconforge 13.07.2017 / 19:53

1 antwoord

10

Je hebt beide handen nodig om een boog te gebruiken, maar alleen tijdens je beurt. Tijdens de vijandelijke bocht, kun je hem in één hand houden en een vrije hand hebben om Snatch Arrows te gebruiken.

Het werkt ook wanneer je een mêlee-wapen met twee handen gebruikt en je greep aan één hand loslaat aan het einde van je beurt als een gratis actie (maar je kunt je wapen niet gebruiken voor aanvallen in deze geval).

Van de gevechtsregels Veelgestelde vragen:

What kind of action is it to remove your hand from a two-handed weapon or re-grab it with both hands?

Both are free actions. For example, a wizard wielding a quarterstaff can let go of the weapon with one hand as a free action, cast a spell as a standard action, and grasp the weapon again with that hand as a free action; this means the wizard is still able to make attacks of opportunity with the weapon (which requires using two hands).

As with any free action, the GM may decide a reasonable limit to how many times per round you can release and re-grasp the weapon (one release and re-grasp per round is fair).

Hoe je het ook interpreteert, je hebt altijd een oplossing om een vrije hand te hebben tijdens de beurt van de vijand.

    
antwoord gegeven 13.07.2017 / 21:35