Wat gebeurt er als zombies trager worden?

14

Ik verwijs naar het specifieke systeem van DnD 3.5 en naar zombies die worden vertraagd met de betovering Slow.

Zombies hebben al "Gedeeltelijke actie" omdat ze slechts een standaardactie per ronde hebben. Ik begrijp dat de maluses naar AC, Reflexen enzovoort, zouden worden geteld, maar ik vroeg me af of er officiële regels zijn die misschien zeggen dat, eenmaal vertraagd, zombies elke andere ronde of iets dergelijks doen.

(interessante huisregels zijn ook welkom, als er geen officieel antwoord is)

    
reeks Squera 21.04.2014 / 14:09

2 antwoord

15

Hetzelfde gebeurt met al het andere, ze worden vertraagd. Helaas wordt het niet gestapeld.

Slow merkt op:

Multiple slow effects don’t stack.

Zombies , specifiek hebben

Single Actions Only (Ex) Zombies have poor reflexes and can perform only a single move action or attack action each round.

Contrast met langzaam:

A slowed creature can take only a single move action or standard action each turn, but not both.

Daarom zal de langzame spreuk precies doen wat hij zegt, de zombie beperken tot een enkele actie en een penalty aanbieden om broodjes aan te vallen en op te slaan. Maar omdat de trage spreuk expliciet zegt dat het niet stapelbaar is en de tekst hetzelfde is, is er heel weinig ruimte om aan te geven dat het met een langzaam equivalent effect wordt gestapeld.

    
antwoord gegeven 21.04.2014 / 15:56
10

Alleen afzonderlijke acties (Ex) en het effect van Slow-spelling (of effect) zijn geen straffen van hetzelfde type. Het zou belachelijk zijn om bijvoorbeeld te zeggen dat het onderwerp van een charm person Spelling niet kan worden vertraagd omdat 'trage spreuken niet stapelen', het zijn alleen langzame effecten die niet stapelen, trage effecten zijn een specifiek soort van effect (soort van dezelfde grootte veranderende effecten) die in het algemeen de snelheid of het aantal acties van een wezen beïnvloeden. Enkelvoudige acties (Ex) is geen traag effect omdat het een langzaam effect zou moeten hebben als zodanig. Je zou het huis kunnen regeren als een traag effect, maar dat zou een beetje dom en ook onnodig zijn.

De effecten DO -stapel, het maakt alleen maar uit dat ze stapelen omdat ze beide de zombie op dezelfde manier beperken: terwijl ze beide de zombie beperken tot één beweging of standaardactie elke ronde, geen van beide vermindert het aantal acties daadwerkelijk met een vast bedrag en dus bestaan ze naast elkaar maar verminderen ze de acties niet verder. Als een opmerking, als je beslist dat ze NIET stapelbaar zijn, moet je je ervan bewust zijn dat de misc-sancties van de langzame spreuk deel uitmaken van het langzame effect. Over het algemeen geldt voor niet-stapeleffecten dat alleen het meest extreme effect geldt, wat in dit geval zou betekenen dat de langzame spreuk van kracht wordt en de zombie tijdelijk wordt bevrijd van zijn buitengewone vermogen. Als je een langzaam effect had dat de snelheid met 30 voet verminderde met een minimum van 0 (zodat de zombie niet kon bewegen), zou je moeten onthouden dat effecten alleen interageren wanneer ze dezelfde statistiek beïnvloeden, dus de snelheid afneemt en de actiebeperking, anders zijn, zou toch effectief "stapelen", omdat beide effecten actief en volledig functioneel zouden zijn.

Misschien wilt u zien: Stapelen voor rollen hier

Terwijl in die tekst specifiek wordt gesproken over het modificeren van matrijzen, worden dezelfde concepten impliciet gegeneraliseerd om het stapelen door de regels heen te effectueren (bijvoorbeeld "meerdere magische effecten die de grootte vergroten, worden niet gestapeld"). Ze worden niet expliciet gegeneraliseerd omdat het modereren van effectstapelen er in feite op neerkomt dat de GM bepaalt welke effecten wel en niet meetellen als hetzelfde, omdat er geen rollen worden gewijzigd.

    
antwoord gegeven 22.04.2014 / 03:59