Werkt deze legendarische actie van Acererak op deze manier?

6

Acererak in Tomb of Annihilation (Appendix D, pagina 209) heeft dit Legendarische actie:

Talisman of the Sphere (Costs 2 Actions). Acererak uses his talisman of the sphere to move the sphere of annihilation under his control up to 90 feet.

In de beschrijving van het item staat:

A creature whose space the sphere [of annihilation] enters must succeed on a DC 13 Dexterity saving throw or be touched by it, taking 4d10 force damage.

Het is onduidelijk of hij het alleen in één richting kan verplaatsen, of dat hij zijn richting kan veranderen terwijl het beweegt. Als hij zijn richting kan veranderen, betekent dit dat hij het 9 keer door de ruimte van dezelfde speler kan verplaatsen, wat 9 opeenvolgende Behendigheidsbevorderende worpen vereist.

Klopt dat?

Ter referentie: de beschrijving van het item is:

[Talisman of the Sphere] When you make an Intelligence (Arcana) check to control a sphere of annihilation while you are holding this talisman, you double your proficiency bonus on the check. In addition, when you start your turn with control over a sphere of annihilation, you can use an action to levitate it 10 feet plus a number of additional feet equal to 10 × your Intelligence modifier. (Acererak's Intelligence modifier is +8, so that's where the 90 feet comes from.)

Met behulp van het Stat-blok van Acererak, vat ik op dat hij het kan verplaatsen , maar de beschrijving geeft aan dat hij het kan laten zweven het x feet.

Kan Acererak het alleen maar op en neer laten gaan? Zo ja, hoe kan hij het ooit horizontaal verplaatsen? Hoe bracht hij het in de ontmoeting?

    
reeks user2651044 29.07.2018 / 23:04

2 antwoord

4

De beschrijving van Sphere of Annihilation zegt:

The sphere is stationary until someone controls it. If you are within 60 feet of an uncontrolled sphere, you can use an action to make a DC 25 Intelligence (Arcana) check. On a success, the sphere levitates in one direction of your choice, up to a number of feet equal to 5 × your Intelligence modifier (minimum 5 feet).

Normaal gesproken is zweven alleen verticaal, deze "richting van uw keuze" lijkt te betekenen dat het horizontaal kan zweven, of met andere woorden zweeft.

Er staat ook 'in één richting', dus het kan niet heen en weer gaan of rond vriend of vijand weven.

Wat is er anders aan de legendarische actie of de talisman?

Dit lijkt mij nogal ambigu. De legendarische actie zegt 'verplaatst de bol tot 90ft.'. Dit alleen zou regelmatige beweging kunnen betekenen. Maar aangezien het het gebruik van talisman specificeert, zou je die beschrijving controleren. In de beschrijving van de talisman ontbreekt het gedeelte "richting van je keuze", waardoor alleen de optie overgelaten wordt om normaal te zweven.

Of

  • De legendarische actie verwijdert de limiet van "in één richting", waardoor het een regelmatige beweging van 90 voet voor de bol wordt (omdat er alleen 'verplaats 90 ft' wordt vermeld.)
  • en

  • De talisman verhoogt de beweging (andere voordelen terzijde) maar verwijdert de "richting van uw keuze" om het eenvoudige levitatie te maken.
  • Naar mijn mening [Hoe ik dit zou regelen]

    • De legendarische actiebeschrijving is slechts een samenvatting, wijzend op het eindresultaat van 10 × INT + 10 voeten voor dit wezen.

    • De beschrijving van de talisman verwijst alleen naar de oorspronkelijke levitatiecapaciteit van de bol in plaats van deze te beperken tot alleen maar verticaal zweven. Alleen het maken van controle gemakkelijker maken.

    Als dit de bedoelde manier was, had de beschrijving moeten zijn geschreven als zwevend in plaats van zwevend.

        
    antwoord gegeven 31.07.2018 / 11:59
    -2

    Nee , dat lijkt

    te zijn
  • een opzettelijk uniek vermogen dat aan Acecerak wordt gegeven
  • en

  • een verkeerde interpretatie van de eigenlijke regels - dat de ToA-schrijvers vergaten dat de bekwaamheid die door de Talisman of the Sphere wordt verleend (die inderdaad werkt tot 90 voet gezien de statistieken van Acecerak) alleen op en neer gaat (per de zwevende spell)
  • Opmerking: het andere antwoord op de vraag gebruikt D & D Beyond als referentie. Geen enkele andere bron (inclusief de DMG en Nov 2018 Errata) bevat deze taal.

    Met andere woorden, cursecfl verzonnen de "levitates in één richting naar keuze" mogelijkheid zelf.

        
    antwoord gegeven 12.01.2019 / 12:29