Kunnen wapens meerdere energieke betoveringen hebben?

11

Ik heb een vriend die Flaming en Shocking op een boog wil zetten om wat extra schade te krijgen. Alle betoveringen zeggen dat het commando is dat ze activeren. Als de betoveraars hetzelfde commando hebben, zouden ze allebei activeren en + 1d6 vuur en + 1d6 elektrische schade toekennen?

Ik heb in de regels niets kunnen vinden dat beweert dat dit niet legaal is maar het lijkt niet iets dat mogelijk is. Kan iemand me doorverwijzen naar iets dat hierover een uitspraak zou doen?

    
reeks Aaron 26.06.2014 / 20:35

1 antwoord

17

U kunt niets vinden dat dit blokkeert omdat dit niet het geval is: u kunt deze eigenschappen stapelen, en eigenlijk, de meeste, zo niet alle andere eigenschappen. Wapeneigenschappen zijn duur: waarom denk je dat je de waarde van je geld niet kunt krijgen?

De activering van het commando is niet zo belangrijk: als je het commando geeft, blijft de energieschade tot je het uitzet. Dus zelfs als u de schade afzonderlijk activeert, hebt u nog steeds beide soorten schade, voor een totaal van +2d6 schade van verschillende energietypes.

Ik heb nog nooit een spel gespeeld waarbij de activering van deze eigenschappen ooit een rol speelde: er is altijd van ze verondersteld dat ze er zijn wanneer je ze wilt hebben. Ik kan niet echt een goede reden bedenken om er meer last van te krijgen.

Merk ook op dat voor een boog, er ook de optie is om magische pijlen te gebruiken. Je kunt een +1 schokkende boog combineren met +1 vlammende pijlen om een aanval te krijgen die in principe telt als +1 vlammend schokkend .

>     
antwoord gegeven 26.06.2014 / 21:42